stuk van hoef afgebroken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilja1990

stuk van hoef afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:59

Vorig jaar is mijn pony tijdens het springen met zijn hoef tegen een cavaletto geknald waardoor hij een scheur van 4 cm in zijn hoef heeft, het is nu al een stuk eruit gegroeid (zat vorig jaar bij de kroonrand en nu ong 3 cm eronder). Met rijden knalt hij vaaak met het aangalopperen tegen de bakrand en met het aanjagen in een afgezet stukje bak ook. Vandaag ging ik Ricky dus met mijn stem opjagen in een stukje afgezette bak, hij is vandaag dus weer met zijn slechte hoef tegen de bakrand aangeknald en toen ik hem ging afspuiten zag ik in ene dat bij die scheur een heel stuk afgebroken is. Ik schrok me egt kapot!! Ik was helemaal in paniek en heb meteen de spuit er een tijdje opgezet en daarna even een tijdje over het harde gestapt om te kijken of hij pijn had en nog goed liep. Hij mankeerde gelukkig niks en had geen pijn, ik ben meteen naar de stalbaas gegaan en die zei dat hij het morgen even bij zou vijlen, maar ik ben nu zo bang dat er nog een stuk afbreekt of nog erger......... Ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet doen, dus misschien hebben jullie tips of dit zelf ook meegemaakt. Ik hoor het graag!!!

Groetjes Ilja

Morrie

Re: stuk van hoef afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:01

geen paniek, gewoon laten vijlen door de stalbaas, dit soort dingen ziet er vaak erger uit dan het is!

ilja1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 21:02

Ik zal morgen ook even kijken of ik er foto's van kan maken en even kijken of ik dat stuk hoef terug kan vinden in de bak.

@smurf: bedankt voor je reactie Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:33

idd niet al te druk maken, hoeven kunnen veel hebben, hoe erg het er soms ook uit ziet!

en misschiehn biotine bijvoeren, duurt wle lang voor je resultaat ziet, alleen de nieuwe aangegroeide hoef zal er door versterken, de hoef die er al zit niet meer, maar daar krijg je heel sterke hoeven van, heeft bij die van mij ook super geholpen!