Paard wordt kaal vh hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Paard wordt kaal vh hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 14:56

Ik heb een probleempje,

Mijn paard is vanwege het weer (net als 10000-de andere paarden) aan het ruien, maar hierdoor ook op zijn hoofd.
En aangezien hij al niet zo'n dikkke vacht heeft op zijn hoofd verdwijnen de paar haartjes die hij nog had door het hoofdstel Verdrietig

Nu is dit elk jaar wel iets, maar deze keer is het erger dan anders.

Iemand een handige tip hoe je de haargoei kan bevorderen?

kom maar op Haha! Cool

WWWiske

Re: Paard wordt kaal vh hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:19

Ik heb het ook, maar alleen bij mijn schimmel!!! de rest heeft er geen last van Verward en het is ook alleen bij het stang en trens hoofdstel. Ik heb nu een duur hoofdstel gekocht van super zacht leer, maar het blijft. Ik heb ook nog eens van vilt een soort hoesjes gemaakt voor om het leer maar dat hielp ook al niet. het worden van die lelijke zwarte plekken.
Rond zijn mond smeer ik altijd uiercreme maar ik betwijfel ofdat het helpt, er is nog maar een oplossing voor mij denk ik; rijden zonder hoofdstel Haha!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:42

Misschien een idee om een bontje om de delen van het hoofdstel te doen waar hij kaal wordt.
Ik weet geen middeltjes die de haargroei bevorderen. Ik weet wel dat een biotine-suplement (in het voer, of los als poeder over het voer strooien) de hoornkwaliteit verbeterd. Dus ook de kwaliteit van het haar. Succes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:08

misschien dom van me om te zeggen, maar het hoofdstel past wel goed?
als het ook maar iets te strak zit en met zweten dan krijg je dat zo, bontje eromheen doen werkt ook vaak goed

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:13

Misschien een ideetje, het NHC hoofdstel.. Is ook een zachte uitvoering van met extra zachte neus en achter de oren en de rest van het hoofdstel is ook anti-schuur, want het is helemaal van stof aan de buitenkant.. Is een bitloos hoofdstel maar op aanvraag kan het ook een ''gewoon'' hoofdstel worden met of zonder kruizen. je kan ff kijken op http://groups.msn.com/info-nhc het is net nieuw, maar er staat al wel wat informatie op de site, de fotos komen zo snel mogelijk!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 09:21

Het hoofdstel past prima, dacht al dat ik ditsoort antwoorden zou krijgen Knipoog

Maargoed schimmels hebben nu eenmaal een dunner velletje dan andere kleur paarden en het is dan ook alleen in de zomer tijdens het ruien.

Momenteel rij ik maar weer zonder neusriem en frontriem Tong uitsteken
Gaat ook prima, maar ziet er alleen zo raar uit Haha!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:58

mijn welshcob heeft het ook en dat is een bruine met het hoofdstel maar ook met het halster is weet ook niet meer wat ik er aan moet doen een bontje erom help ook niet bij mijn merrie zit het bij de bakstukken net naast haar ogen

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:20

je hebt wel van die levertraanzalf dat haargroei bevorderd, maar of het helpt...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:21

Deze paarden willen (niet allemaal) ook wel allergisch zijn voor leer of hun eigen zweet (klinkt stom... ik weet het, maar de zuurtegradatie is bij elk paard verschillend en bij sommigen met een hoog gehalte broeit het onder het leer)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 12:35

Mireille1970 schreef:
Deze paarden willen (niet allemaal) ook wel allergisch zijn voor leer of hun eigen zweet (klinkt stom... ik weet het, maar de zuurtegradatie is bij elk paard verschillend en bij sommigen met een hoog gehalte broeit het onder het leer)

Ik weet het, het paard van een stalgenootje van mij is allergisch voor zijn eigen zweet, maargoed dit is dus allemaal niet de oorzaak.

Ik ben ook niet opzoek naar de oorzaak, want dat weet ik al Knipoog

Ik ben opzoek naar iets wat ervoor zorgt dat er weer zo snel mogelijk haar op de kale plekken zit Cool Clown

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:59

Ugene had ook van die vreselijk lelijke kale plekken op z'n hoofd, die heb je wel gezien. Ik smeer er om de dag sudocreme en calendulan op en ze zijn alweer aardig terug gekomen. Misschien dat het bij Cin ook werkt?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 15:21

XveraX schreef:
Ugene had ook van die vreselijk lelijke kale plekken op z'n hoofd, die heb je wel gezien. Ik smeer er om de dag sudocreme en calendulan op en ze zijn alweer aardig terug gekomen. Misschien dat het bij Cin ook werkt?

Dank je Vera, zal het eens proberen Lachen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:11

Calendula.... zou kunnen helpen...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:49

Uierzalf bevordert de haargroei (en niet duur Tong uitsteken )

summie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:21

De plaats waar het hoofdstel zit iedere dag goed afsponsen met water en goed afdrogen met handdoek. Daarna itch free erop dat heeft bij mijn paardje enorm goed geholpen.

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:33

Ik doe altijd mijn neusriem boven op het kopstuk. Ik wissel ze als ware om. Dan heb je in ieder geval maar 1 (brede) riem die over de plekken heen ligt.

Mijn paard lag de laatste keer zelfs helemaal open. Ik heb toen een aantal weken met watten en gaascompressen tussen zijn hoofd en het hoofstel gereden. Het ging vrij snel dicht.

Nu rij ik weer 'gewoon' en smeer de plekjes dagelijks in met traumeel gel. Er komt al weer netjes haar op.

Ik zorg trouwens wel dat ik na iedere rit mijn hoofdstel goed schoon maak zodat er geen scherpe 'zweetrandjes' aan kunnen komen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:44

mijn paard (bruin) heeft het in de zomer ook heel erg, in de winter niet. Ik heb ook al een ander hoofstel en bontjes geprobeerd maar ze wordt gewoon heel snel kaal. Ik gebruik ook af en toe calendulan zalf. En verder na het rijden goed het zweet van het hoofd sponzen.