Moeilijk met achterbenen optillen, Steffi v/d Laarse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Moeilijk met achterbenen optillen, Steffi v/d Laarse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 09:37

Mijn 2 jarige ruin heb ik sinds januari. Hij was weinig in handen geweest, en dat gaf in het begin de nodige probleempjes.
Een van de dingen was het optillen van zijn voetjes. De voorbenen gaan nu inmiddels probleemloos, alleen de achterbenen blijven een heikel punt.
Hij houdt ze heel erg verkrampt, en vind het heel erg vervelend als je ook maar aan zijn achterbenen komt. In het begin wou hij nog wel eens trappen, maar dat is nu al een stuk minder. Alleen het zit me niet lekker dat hij zo verkrampt, en het nog steeds zo eng/vervelend vind.
Hij krijgt genoeg beweging, staat elke dag de hele dag op de wei, en alleen 's nachts op stal. Hij heeft ook geen problemen met lopen oid. Wel met evenwicht, want bij de smid moet hij echt tegen een muurtje aanstaan, want anders valt hij echt om.

Ik denk dus dat er ergens wat fout zit. Dinsdag 28 juni komt Steffi v/d Laarse naar hem kijken, ik hoop dat ze wat vindt. Hebben jullie ervaring met haar, of met de klachten die ik hierboven beschrijf? Dan zou ik het graag willen horen, positief of negatief Ja
het kan zijn dat hij trouwens gewoon bang is, maar ik wil eerst alle medische dingen uitsluiten...

Ik weet niet of het er misschien mee te maken heeft, maar hij had ook last van een knie die regelmatig op slot schoot. Dankzij een paar keer goed bekappen is dat nu zo goed als over.

BJuwel

Re: Moeilijk met achterbenen optillen, Steffi v/d Laarse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:29

Mijn paardje heeft een paar jaar geleden vastgezeten in de omheining waardoor ze nog al wat verwondigen aan haar achterbenen had.
Sinds dien was het bij de hoefsmid een drama. Maar na veel oefenen ging het steeds beter en lukte het zelfs mijn om de voetjes op te tillen.
Nu wilde ik haar graag op ijzers zetten. Dat ging allemaal heel goed tot dat hij de ijzers er onder wilde gaan slaan. Toen had ze echt geen zin meer. En begon weer met hangen en slaan.
Hij heeft haar rug en benen na gekeken maar kon niks vinden. Ze staat op de wei en krijgt veel beweging dus ook daar zat het niet in.

Ik ben weer begonnen om wat vertrouwen terug te krijgen. Zodat ze zonder hangen haar achtervoetjes weer geeft en het gaat goed.

Ik ben benieuwd wat er bij jouw uitkomt.

Succes!!!