Manen/staart van paard dunner? Equiflexion?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Manen/staart van paard dunner? Equiflexion?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 23:36

Ik geef mijn merrie van inmiddels 11 jaar al langere tijd Equiflexion voor haar gewrichten, en merk eigenlijk de laatste tijd dat de hoeveelheid manen en staartharen aan het afnemen is. Voor degenen die al langer Equiflexion geven: hebben jullie deze ervaring ook? Hoe krijg ik de manen en staart van mijn paard weer dikker?

Mijn merrie krijgt verder geen voedingssupplementen door haar voer, alleen Equiflexion in een onderhoudsdosering.

Sieltjuh

Re: Manen/staart van paard dunner? Equiflexion?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:46

*Letizia*
Mijn pony krijgt ook glucosamine (Cortaflex) maar ik kan niet zeggen dat ik een uitdunning van de manen en staart heb ondekt, ik moet ook eerlijk zeggen dat die van mij zo'n gigatische bos heeft dat het ook niet zo gauw op zou vallen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 09:57

Dat dacht ik van die van mij ook, maar zie nu toch dat het aardig minder wordt...

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:42

Weet je zeker dat er een link is tussen het voedingssupplement en het verminderen van de staartharen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:57

Ik heb regelmatig Equiflextion gevoerd aan diverse paarden maar nooit iets gemerkt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 22:38

kattebeest schreef:
Weet je zeker dat er een link is tussen het voedingssupplement en het verminderen van de staartharen?

Nee dat weet ik niet, daarom staat er ook een vraagteken achter. Ze ziet er goed uit, glimt als een spiegeltje, voelt zich helemaal top, zou niet weten waar het anders aan moet liggen?

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:29

Gebeurt het enkel deze periode van het jaar? Of is het de eerste keer dat je dit merkt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 17:34

Eigenlijk de eerste keer dat ik het merk, ik heb haar inmiddels 7 jaar.
Dat ik haar kreeg had ze een volle bos met manen, na de verhuizing van Canada deze kant uit raakte ze er heel wat kwijt, het is nooit zo vol meer teruggekomen. Mij werd verteld dat ze met veulen had gelopen voordat ik haar had gekocht.

Ik heb haar drie jaar geleden nog een keer laten dekken, en weinig gemerkt dat ze na de bevalling veel manen of staartharen had verloren.....kan ik van dit voorjaar/ruiperiode ook niet zeggen. Sta een beetje voor een raadsel...zou biotine voeren helpen?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:37

*Letizia*
Het duurt lang voordat je resultaat ziet van Biotine en ze geven het niet weg, is het zo erg dan, of ben je bang dat ze straks niks meer overhoud, hoe zit het eigenlijk met d'r vacht is die ook dunner?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 23:55

Vacht is redelijk dun, maar ze staat nog steeds onder een (zomer)deken...dun weliswaar, maar afdoende voor temperaturen onder de 10 graden die we de laatste dagen weer gehad hebben.