Paard hooikoorts, wie ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Paard hooikoorts, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 09:17

Mijn paard heeft hooikoorts.

Nu krijgt hij hiervoor "Plantagines + C" een soort homeopatisch middel. Hier reageert hij erg goed op, en het hoesten is zo goed als verleden tijd.

Nu vraag ik me af of iemand van jullie ervaring heeft met Plantagines of een ander middel (zoals East Breathing van de paardendrogist). En hoe dit middel bevalt.

Zijn er nog meer dingen die ik voor mijn paard kan doen, zonder hem in een stal op te sluiten?

sundance11

Re: Paard hooikoorts, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:08

Hoi, mijn paard heeft ook hooikoorts, ik ben sinds vorige week begonnen met een reinigingskuur en homeopatische druppels, van natuurlijk in balans, deze druppels zijn speciaal voor mijn paard gemaakt.

Verder staan ze lekker iedere dag buiten in de buitenbak. Ik heb een net relief, das zo'n netje voor de neus gebruik ik tijdens het rijden.

De afgelopen dagen ging het redelijk niet gehoest, maar gisteren en vandaag weer wel gehoest. Ik begin vanavond ook met foenegriek voeren.

groetjes

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:02

Hai,

Waar heb je trouwens die plantaginis + C gekocht? Ik zag wat op internet overd at middel, en het spreekt mij wel aan omdat ook te gebruiken. Hoeveel kost het eigenlijk??

Groetjes esther

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 19:58

Ik heb de plantagines + c van mijn dierenarts (hier in Duitsland). Hij is er ook erg positief over. Het kost voor een groot paard ongeveer 1,70 per dag.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:01

rydar heeft ook pollenallergie. al is het niet zo erg dat hij er van hoest. vooral loopneus, traanogen, zwaar ademen als hij in de wei heeft gestaan en hoofdschudden tijdens het rijden. ik ga hier zo'n net voor kopen (bij de hyporama hebben ze ook zo'n masker met neusdeel voor 12,-)
vorig jaar zomer (heb hem pas sinds die tijd) was het minder erg dan nu, toen schudde hij alleen een beetje met zn hoofd af en toe. nu hijgt hij super als ik hem uit de wei haal(gelukkig is die zo over, maar toch)