Mijn Pony Heeft Een Chronische Nierontsteking!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luis

Mijn Pony Heeft Een Chronische Nierontsteking!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 07:40

hej hej,
mijn pony heeft een jaar of 6 geleden een chronische nierontsteking gehad..meestal is dat aan 1 nier maar mijn pony had het aan 2 nieren...als de dierenarts 5 min. later was geweest was mijn pony nu al 6 jaar dood geweest..Met rijden wil alles wel maar als ik een lange buitenrit maak of als ze veel zweet of een grote inspanninng moet verrichten moet ze gelijk erna 2 emmers water drinken. ook plast ze meer dan een normale pony. Verder is alles normaal aan haar.
zijn er nog meer die een pony kennen met dit ''probleem''? Graag reacties!
PlingLuis*D

Sosha

Re: Mijn Pony Heeft Een Chronische Nierontsteking!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:33

Je kunt hier eens kijken http://www.paardendrogist.nl/ en dan zoeken op Urogeni-Cure van VSM. Misschien wat voor jouw paard om te proberen?

Ik had ooit een merrie die heel troebele urine had...... deze kuur gegeven en ze plaste weer helder als water Pling Verder had dit paard geen symptomen, dus niet vergelijkbaar met die van jou.

Luis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 11:28

Wij hebben haar al een hele poos aan die medicijnen gehad maar het hielp niet...alleen maar voor haar conditie..en die was al heel goed dus..
maar bedankt voor de tip.. Knipoog
Luis

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:14

ruikt de urine ook anders als ze erge last heeft ?
ben even benieuwd

Luis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 07:39

nee, de urine is normaal van kleur, ruikt gewoon naar ammoniak, het enige wat anders is dat ze veel drinkt en plast. Rijden gaat ook super maar ze drinkt daarna gewoon een dikke 24 liter. en stja..niks aan te doen...verder gaat haar nierwaarde achteruit en daarom laten we haar elk jaar bloedprikken en het bloed daar op onderzoeken.. als de nierwaarde boven de 1500 komt word het gevaarlijk anders is het te doen..het is nu +/- 500/600
GRoetjes Luis en een hoef van dancer.. Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:51

Bij nierproblemen heeft de urine een bepaalde sterke geur. ga naar een drogist en haal SOLIDAGO dat is van vogel,je kan dan 20 druppels in haar water doen.Dat is echt een heel goed middel.

Luis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 20:42

heb ik ook al gehad hielp heel goed
kus LUis

Anneliesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:49

meestal is veel dorst een teken van achteruitgang van de nierfunctie. Ik zu de momenten proberen te voorkomen, en nogmaals de waarden laten bealen.

Luis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 06:46

moet binnenkort ook weer Haha! ze heeft altijd al abnormaal veel dorst gehad, en de nierwaarde stijgt ook elk jaar met ongveer 50 tot 100. ligt eraan ofze ziek is geweest en zo. ze is nu 22 en ze word 8 jaar geschat door dierenartsen...ze ziet er ook nog heel jong uit. is ook nog heel jong in doen en laten, geen hindernis te hoog, geen snelheid te hard, ook bokken vind ze heel leuk. maar ja dat drinken is er en blijft ern..kunnen ze ook niks aan doen..