Mijn paardje Sandy is bijna 5. Ik heb haar nu bijna 7 weken (ergens anders staat 5 weken, dat klopt dus niet
) en heb van haar vorige eigenares meegekregen dat ze nog wat tanden moet wisselen.Nou.. de laatste tijd is Sandy best afgevallen en haar ribben zijn redelijk te zien en te voelen.. nog lang niet ondervoed.. maar zeker niet gezond. Terwijl ze echt genoeg eten krijgt! 2 kilo sportbrokken per dag, wortels, appels en echt een megaberg hooi (en veel stro niet te vergeten). Ik dacht meteen aan haar tanden.. want ze eet maar heel weinig van het hooi. Het kan niet dat het niet lust want de eerste weken at ze het ook gewoon. Gisteren kon ik haar ook niet rijden omdat ze steeds naar onderen ging en aan de teugels ging hangen en nergens op reageerde.. volgens mij om maar van de druk van het bit af te komen.. Ik ben meteen afgestapt en denk dus dat ze last van haar tanden heeft door het wisselen. Alleen.. als ik in haar mond kijk zie ik niet echt iets bijzonders (voor zover ik kan zien..). Mijn vraag.. heeft iemand hier ervaring mee en tips? Ik heb zelf besloten nog een weekje ofzo te wachten en als het niet beter gaat toch maar even de DA of een paardentandarts laat komen.
Oja, brokken, appels, wortels etc eet ze gewoon......