Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
klomp schreef:nou is niet zo vreemd hoor!
mijn fries heeft dat ook en meerdere die ik ken...die hebben het ook. bij die van mij is het enkel op de achterbenen en bij zijn manen....heb er al naar laten kijken, maar volgens meerdere veeartsen en friezen-fokkers, is dat heel normaal, als het losse schilfers zijn. friezen hebben wat meer talg-produktie en dat lijkt een beetje op roos.
Maar is er ook een of ander middeltje ofzo dat het minder wordt? Gemma schreef:klomp schreef:nou is niet zo vreemd hoor!
mijn fries heeft dat ook en meerdere die ik ken...die hebben het ook. bij die van mij is het enkel op de achterbenen en bij zijn manen....heb er al naar laten kijken, maar volgens meerdere veeartsen en friezen-fokkers, is dat heel normaal, als het losse schilfers zijn. friezen hebben wat meer talg-produktie en dat lijkt een beetje op roos.
Maar is er ook een of ander middeltje ofzo dat het minder wordt?[/quote]
k zal t binnenkort eens proberen!
ellepel schreef:denk erom dat spritus heel erg prikt op open plekjes.
je kunt ook gewoon de benen goed afspoelen of wassen met wat anti roos shampoo of betadine shampoo

jwoltmanelp schreef:Wat je beschrijft lijkt op mijten of een schimmelinfectie. met Betadineshampoo wassen helpt goed en misschien daarna met sebacil (1 op 10) gemengd met water. handig is dierenarts ernaar te laten kijken. Mijn paard heeft het vroeger ook gehad, we hebben het te laat ontdekt en heb zeker 4 weken een paard met drie dikke benen gehad.
MissVanna schreef:Ik kan de foto's niet zien het duurd heel lang en hij pakt ze niet ( Kruisjes)