Rare Wondjes???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Rare Wondjes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 12:28

Sind anderhalve week heeft mijn paardje op zijn benen van die rare kleine korstjes.
Hij heeft het ook boven zijn hoeven, dus dacht eerst dat het mok was of zo. Maar nu heeft hij het ook hoger...eigenlijk over zijn hele been en soms ook een plekje onder zijn buik.
Het zijn korstjes en zou niet weten wat het is. Misschien een alergie. Ik rij veel met hem buiten en altijd in de berm. Verder staat hij de 24/7 buiten. Haha!
Ik hoop dat iemand een antwoord weet. En wat ik er op kan smeren.
Groetjes Jeannine

Jeannine

Re: Rare Wondjes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 14:31

jeempie....kan niemand mij uitleggen wat dit is..... Ach, ik moet misschien wat meer geduld hebben......
Bloos

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:23

Mok kan ook hoger op het been zitten. Dan heet het ra(s)p.
Heb je misschien een foto?
Dat kan het verduidelijken.
En als je erg twijfelt de DA erbij halen!
Succes!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:11

tja of het is mok of het is schimmel...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 07:17

of het komt van het verharen, je ziet dit op het moment vrij veel, laten er ook veel haren los?

goed poetsen, en eventueel wassen met wat betadine shampoo of Dettol

esther82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:10

Onze paarden hebben het in de zomer ook met regelmaat: van die gelige kleine plakkorstjes. Volgens de dierenarts komt het door een insect (weet niet precies welk).
Je kan de korstjes er gewoon afpoetsen, wel met beleid uiteraard. Die van mij heeft er nooit iets aan over gehouden, en het geneest ook prima.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:14

Die van mij heeft dit momenteel ook..
Eerst overal kleine korstjes..echt speldepuntkorstjes zo klein. Dus wilde het ook geen mok noemen.. maar nu heeft hij ook 1 a 2 dikke plekken..Hij heeft vorige week ook 2 dagen met opgelopen benen gestaan.. Maar omdat dat weg was had ik er niet meer zo op gelet.
Gister was het toch wel weer wat erger.. Als het aanblijft dan bel ik de VA wel.. wacht het nog even af.
Ben dus toch met mokzalf aan de gang gegaan. In ieder geval op de wat dikkere plekken.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 18:47

Nou, het wordt nog steeds niet minder , dus morgen komt de DA langs.
Ga er niet zelf mee knoeien. Het zijn echt korstjes....best heftig. Maar het jeukt niet volgens mij. Hij had trouwens ook twee teken vandaag!!!
Rotbeesten!!!

Groetjes
Jeannine

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:33

nja wij waren der gisteren ook achter en wat blijkt nu: sommige jonge paarden hebben last van een soort acné, in lichte vorm uit zich dit in korstjes op alleen de benen maar der zijn ook paarden wat dit over hun hele lijf hebben
toch maar een veearts laten komen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 11:02

Nou, de DA is vanochtend langsgeweest. Hij heeft er een kweek van genomen en gaat het thuis onder de microscoop bekijken. Hij kon ook niet meteen zeggen wat het was. Het ziet er een beetje als beenschurft uit. Verdrietig Maar dat kon hij niet voorstellen, dat dat het zou zijn. Als het nou een paard was met veel behang, maar de mijne heeft helemaal niets! Clown
En hij heeft een spuit gekregen tegen overreaktie op allergieen.
Want misschien komt het wel van een bepaalde plant waar we doorheen zijn gereden....

Jullie horen het nog wel...
Groetjes Jeannine