Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Prinslover schreef:Ik heb gehoord dat als die dan (letterlijk zweet) gaat zweten, die inenting er dus weer uit zweet.. Dan heeft die enting natuurlijk geen nut.
een influenza-enting is niets anders dan verzwakte ziektekiemen inspuiten. Dit inderdaad zoals ibbel al zei om het afweermechanisme op gang te brengen. Dus inderdaad ze worden wat ziek door de verzwakte ziektekiemen, en als ze gaan zweten verlaag je het afweer systeem van het paard, daardoor kan hij dus ziek worden. Dus idd 2 dagen lichte arbeid, niet zweten zodat het paard z'n afweer weer op pijl heeft en dus als hij echt met het virus in aanraking komt veel antistoffen heeft waardoor hij niet ziek wordt.een influenza-enting is niets anders dan verzwakte ziektekiemen inspuiten. Dit inderdaad zoals ibbel al zei om het afweermechanisme op gang te brengen. Dus inderdaad ze worden wat ziek door de verzwakte ziektekiemen, en als ze gaan zweten verlaag je het afweer systeem van het paard, daardoor kan hij dus ziek worden. Dus idd 2 dagen lichte arbeid, niet zweten zodat het paard z'n afweer weer op pijl heeft en dus als hij echt met het virus in aanraking komt veel antistoffen heeft waardoor hij niet ziek wordt.
branc schreef:sorry, twee keer geplaatst... tís al laat..
branc schreef:Daarom vaccineer ik meestal in de nekspier, maakt voor de vaccinatie niet uit, maar mocht er een bult ontstaan heeft het paard er tenminste geen last van met lopen of zo!
Citaat:De vrouw bij wie ik op stal staat verbied het iedereen te rijden op de dag van de vaccinatie. Zij heeft een paar jaar geleden een paard dood zien vallen dat net gevaccineerd was en waarmee de eigenaresse aan het rijden was.