Kan iemand mij de goede benaming geven en me vertellen waar we het over hebben, m'n pony heeft hier ws. een blessure aan, we gaan binnen kort naar Moerbeke om hier uitsluitsel over te krijgen.
een ligament is een bandje aan/om een gewricht, zoals je enkelbanden of kruisbanden in je knie. Het zorgt voor de stabiliteit in het gewricht of de sturing ervan.
Ok nu weten we hoe het heet en wat het is, wie kan mij vertellen hoe ernstig het is als ze daar een blessure aan hebben en wat de prognose is, of is dat moeilijk te zeggen en veschilt dat per geval?
zal wel check ligament zijn idd; wat hierboven al staat. Is moeilijk te zeggen hoelang zoiets gaat duren. Kan je alleen bepalen adhv een scan. Het heeft vaak veel tijd nodig en je moet lang voorzichtig zijn, maar meestal komt het helemaal goed.
Het check ligament zit toch langs het pijpbeen? Bij mijn pony is het het ligament rond het kogelgewricht, maar bedankt voor je berichtje, ik ben blij dat je verteld dat het meestal goed komt, geeft de burger weer moet