mijn shet eet paardebloemen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

mijn shet eet paardebloemen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 10:27

Hallo allemaal!

Gister liep ik met mijn shet over een weiltje met paardebloemen. Begon hij die allemaal op te eten, en met smaak ook nog!
Mijn tinker at er juist omheen, dus ik maak me zorgen of het eten van paardebloemen wel gezond is. Mijn shet is pas 1 jaar, dus die eet alles wat hij tegenkomt. Hij is te vroeg bij de moeder weggehaald, dus heeft hij niet kunnen leren wat goed is en wat niet.
Weet iemand paardebloemen gevaarlijk zijn of dat hij ze wel mag eten?

Divine

Re: mijn shet eet paardebloemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:59

Hoi,

Paardebloemen zijn niet schadelijk voor je Shetlander. Mijn paard eet ook paardenbloemen als ze in de wei staat, ze vindt ze volgens mij lekkerder dan het gras er om heen. Je moet wel oppassen dat ze niet ineens heel veel in een korte tijd naar binnen werkt, daar kan ze koliek van krijgen, maar dit geldt eigenlijk voor alle soorten voedsel.
Een ander geel bloemetje wat wel slecht is voor je Shetlander is de boterbloem. Deze zijn giftig, maar ondanks dat je Shetlander te vroeg bij zijn moeder is weggehaald denk ik niet dat ie ze op zal eten. Van nature zal ie (als het goed is) doorhebben dat boterbloemen niet lekker zijn.

Groeten, Divine

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:37

paardebloemen zijn heel gezond voor paarden!

Bevat vitamine A, vitamine B, vitamine C en vitamine D, kalk, mangaan, natrium en zwavel. Voor een goede bloedzuivering en de afvoer van afvalstoffen en vocht. Ondersteunt de lever en draagt bij aan een gezonde darmflora. Algemeen versterkend en geeft glanzend haar. Voor het behoud van soepele gewrichten en een gezonde huidfunctie.

kijk even op de site van de paardendrogist en typ bij zoeken het woord paardebloem in, krijg je best veel info!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:22

Klopt paardenbloemen zijn niet schadelijk, er bestaan wel een hoop andere planten die wel giftige stoffen bevatten.
Ik denk dat je shet (ookal issie vroeg bij z'n moeder weggegaan) toch wel met z'n instinct kan bepalen wat goed en wat slecht voor hem is.

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:54

ellepel schreef:
paardebloemen zijn heel gezond voor paarden!

Bevat vitamine A, vitamine B, vitamine C en vitamine D, kalk, mangaan, natrium en zwavel. Voor een goede bloedzuivering en de afvoer van afvalstoffen en vocht. Ondersteunt de lever en draagt bij aan een gezonde darmflora. Algemeen versterkend en geeft glanzend haar. Voor het behoud van soepele gewrichten en een gezonde huidfunctie.

kijk even op de site van de paardendrogist en typ bij zoeken het woord paardebloem in, krijg je best veel info!

Ik wou het net zeggen! Jij was me voor, Ellepel! Haha!
Het is idd super gezond en je kan het ook aan je paard geven als bijvoer! Ik ga waarschijnlijk dit ook kopen voor mijn verzorgpony!
In de vorm gedroogde bladeren/bloemen. Per 1000 gram kost het €12,75 . De hoeveelheid per dag is maar 30 gram dus je kunt er aardig lang mee doen! Het is dus super gezond dus wees maar niet bang!! Knipoog Clown Ik heb het ook uit de paardendrogist catalogus..
Om te bestellen of info; http://www.paardendrogist.nl
Kus YerrY Lachen

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:50

paardenbloemen hebben een reinigende werking op bepaalde organen. jou shet weet dus wat goed voor hem/haar is