wie kan me helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meimei_

wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 09:54

heej

mijn haflinger is een tijd kreupel geweest, ze heeft 2 weken pijnstillers gehad van de da maar dat heeft niet geholpen.
een paar weken later zijn we met dr naar utrecht geweest, ze is daar helemaal onderzocht en ze zijn er achter gekomen waarom ze kreupel liep, door dr steile stand.( was kreupel aan dr binnenbenen voor)
ze hebben dr op speciaal beslag gezet ( ijzers met rubbertje en siliconen)
we moesten nog 1 week stappen en 1 week aan de hand draven en oook nog stappen. en toen mochten we weer beginnen met rijden
ze was echt heel erg veel verbeterd maar ze liep nog steeds niet helemaal lekker.
ik had utrecht gebelt en ze zeiden dat ze nog 4 weken de tijd nodig had om te wennen aan dr nieuwe stand ( stand was ook helemaal veranderd en dr pezen en alles moeten daar weer aan wennen) dus nog rustig aan doen mag wel rijden enzo en hoe beter het gaat hoe meer ik met dr mag doen.

nu viel mij op dat ze rechtsom eigenlijk goed loopt en links om valt ze nog op dr binnenbeen. dat betekend toch dat ze rechts ontlast?

maar wat me ook opviel is dat dr linker ijzer nooit vol zit met zaagseltjes met uitkrabben en dr rechter altijd vol zit met zaagseltjes.
dus lijkt het alsof ze rechts meer belast .. maar met rijden juist weer andersom..

is dit een logische gedachte? of kan het ook zijn dat dr rechter rubbertje gewoon meer plakt of ietsje dieper ( is mij niet erg opgevallen dus moet dan minimaal dieper liggen) ligt?

meimei_

Re: wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 10:38

iemand?

muiszje

Re: wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:32

hmm, heeft ze nou rechts een steilere stand? (word niet zoveel wijs van *was kreupel aan haar binnenbeen voor* )
ik zou het nog even aankijken, staat ze niet gewoon heel toevallig met haar rechterbeentje telken op een vochtigere plek, of in de mest, waardoor het zaagsel blijft plakken?

inprincipe hoeft de hoeveelheid zaagsel in haar hoef niet aan te geven dat ze daar meer op staat, ik zou me geen zorgen maken als ze gewoon goed gaat/blijft lopen.

kijk ook eens tijdens het grazen of ze een bepaald graas-voetje heeft, mijn merrie leunt altijd op rechtsvoor tijdens het grazen, dit belast ze dan meer.
als ze gewoon tijdens het grazen (na arbeid) op allebei de benen evenveel leunt heeft ze geen last aan een van de benen lijkt mij, en zou ze op stal dus ook niet een been meer belasten.