Koliek aanval!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vally4ever

Koliek aanval!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 08:31

O nee echt zo zielig wat er is gebeurd.
We werden gisteravond opgebeld door de eigenaar van de manege en mijn paardje Vally heeft een koliek aanval gehad Huilen gelukkig was het lichte koliek maar het was echt heel zielig. En ze heeft nu een wond bij haar hals omdat ze bang was voor het prikje dat ze kreeg en toen heeft ze zich gestoten... Verdrietig
En het ergste is nog wel dat het komt omdat iedereen zo op haar dak zit waar om doen ze dat nouw Verdrietig
Arme Vally ze is pas 4 dagen van mij en ze staat ook pas 4 dagen op deze manege en ze heeft bij dag 3 er al genoeg van, ik wil dat ze het fijn heeft niet dat ze er trauma's aan overhoud Verdrietig

piggeljay

Re: Koliek aanval!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:51

heb je ook gevraagd waarom ze die koliek aanval had?
je zegt dat ze pas 4 dagen op de manege staat.
kan het niet zijn dat ze niet tegen een verandering van voer kan of dat het hooi of gras dat ze krijgt verkeerd of te pittig voor haar is?
ga proberen de oorzaak te achterhalen als er tenminsten een aanwijsbare oorzaak is om het te voorkomen dat het binnenkort nogmaals gebeurt en dat je bepaalde dingen kan uitsluiten

Vally4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 09:03

ja hij zei wel dat het daar ook een beetje door kwam maar het arme dier iedereen zit heel erg op haar dak en daar kan ze niet tegen al vanaf dag 1 zitten ze 8er haar aan Verdrietig

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:39

Ik denk eerder dat het gewoon door de stress komt van de nieuwe stal en het nieuwe voer. Natuurlijk speelt het wel een beetje mee dat ze niet rustig aan haar stal kan wennen, mar wat doen ze dan precies?!?

Vally4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 06:43

gewoon ze zitten de hele tijd achter haar aan en bij haar stal en willen haar allemaal aaien en stellen de hele tijd vragen en stalken ons Boos!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 06:58

Stalken en trauma's? Doe niet zo hysterisch zeg. De anderen zijn waarschijnlijk gewoon geinteresseerd en nieuwsgierig in een nieuw paard en nieuwe eigenaar op stal. Zou ik ook zijn, als er een nieuwe pensiongast bijkwam. En daar krijgt je paard echt niks van. Iig geen koliek...

Is je paard ontwormd? Zo niet, doe dat eerst maar eens. Kijk verder samen met de manege-eigenaar even goed naar het dieet van je paard.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:17

Ja precies, van aandacht krijgen ze niet al na 4 dagen koliek... Ik zou maar eens checken of ze niet kolieker is (dus vaak koliek heeft) of gewoon last heeft van het nieuwe voer...
Sterkte.

Vally4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 10:53

Ibbel schreef:
Stalken en trauma's? Doe niet zo hysterisch zeg. De anderen zijn waarschijnlijk gewoon geinteresseerd en nieuwsgierig in een nieuw paard en nieuwe eigenaar op stal. Zou ik ook zijn, als er een nieuwe pensiongast bijkwam. En daar krijgt je paard echt niks van. Iig geen koliek...

Is je paard ontwormd? Zo niet, doe dat eerst maar eens. Kijk verder samen met de manege-eigenaar even goed naar het dieet van je paard.

Sorry hoor maar het is echt heel irritant en ik vind het idd op stalken lijken!
Ze blijven maar achter me aan lopen Boos!
OK misschien ben ik een beeeeeeeeeeetje hysterisch maar het is echt bloedje irritant kom jij maar eens een keer mee dan merk je het zelf

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:56

Dat JIJ het irritant vind geloven we wel, maar OF het de reden is van koliek??? DAAR zou ik aan twijfelen en zeker laten uitzoeken...

Vally4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 11:06

ja het zal ook wel iets te maken hebben met zo'n plotse wisseling van het eten maar het is echt waar hoor ze begon een beetje te stressen en haar maag zat op slot ofzo ik weet het niet precies maar dat is wat de DA zei echt waar

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:38

Ik help het je hopen dat dat zo is...

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:36

weet je waarom vally koliek had. misschien dan door de stress maar het is gekomen dat ze zo het weiland is in gegooid bij ons en dat ze dus al een halve dag meteen in het land stond! je paard is daar dus heel erg gevoelig, voor zorg volgende keer dat je het opbouwd als ze volgend jaar weer het land in gaan. en ze krijgt echt geen koliek van mensen die er de hele tijd bij staan en haar de hele tijd aaien hoor!! Lachen

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:58

Mijn paard heeft ook wel eens van die buien.Ze gaat dan zo uitgerekt staan, alsof ze moet plassen, gaat liggen enz. Is niet altijd zo dramatisch als wat het lijkt. Ik ga meestal even wandelen, en vaak is het daarna over. Ik kijk het altijd eerst even aan, meestal hoef ik niet eens de DA te bellen. Mijn paard is 2 jaar geleden geopereerd aan koliek (zie mijn profiel), en is waarschijnlijk daardoor ook zeer gevoelig. Wel is het zo dat als ze wat "stressig "is, ze er eerder last van heeft.