Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

miekedar schreef:Welk ras?
Wat ellepel zegt daar ben ik het helemaal mee eens.
Mijn paardje, een arabiertje, vertoont soms ook van die streken. Erg wisselvallig en soms onverklaarbaar. Spijtig dat ze niet kunnen zeggen wat ze voelen.
ZoekStalling schreef:Heeft hij weidegang?
Of staat hij alleen maar op stal en alleen eruit met rijden?
ellepel schreef:ga eens aan de slag met bach-remedie..
denk dat dit paard niet zo in zijn velletje zit zoals het zou moeten, door alles wat er gebeurt waarschijnlijk...
ellepel schreef:bach remedie heb ik niet veel verstand van, ik weet alleen dat het helpt... misschien dat er hier op bokt wel iemand zit die er meer van weet...
het paard is denk ik een beetje zat van alles, hij had pijn, mensen zitten aan hem te plukken terwijl hij misschien t liefste met rust gelaten wil worden...
ga met hem wandelen.. doe eens leuke dingen met hem, laat hem aan de hand grazen, etc..etc..loop langs de weg, weet ik t waarheen, andere omgeving dan de manege in elk geval.
veel paarden die sjaggerijnig worden van het leven dat op dat moment niet meezit knappen hier enorm van op.
wat ook absoluut heel goed werkt met dieren die even geen zin meer hebben in al dat menselijke gedoe is...lachen!!!!!
klinkt raar, maar als hij weer eens met zijn oren plat staat dan lach je hem lekker uit!
mijn pony heeft ook wel eens van die nukken, maar als ik hem echt uitlach, en vertel hoe mal dat staat met die oren zo raar en dat sjaggerijnige smoeltje dan word hij acuut een stuk vriendelijker.
en veel..heel veel paarden zijn gesteld op rust in hun box, hun box in nog het enige vaak kleine plekje waar zij t voor t zeggen hebben , en zijn vaak superboos als je in hun stal van alles metz e gaat doen.
dus wat je ook van hem wilt, laat hem in de stal met rust, poetsen etc..op een andere plek doen. laat zijn stal zijn plekje zijn waar hij zijn rust heeft..
dit is mijn mening...
ellepel schreef:waarom zou je niet op de weg mogen?
als je ernaast loopt moet dat toch kunnen dacht ik.
maar zoals je zelf al zegt dat het wandelen en van het terrein van de manege afzijn al heel veel helpt.
lekker blijven doen
Paard is nogal ahum wild

miekedar schreef:Ik zou op het aanbod van Terence ingaan of eens op de website van de Silverlinde gaan kijken.
Ben er zeker van dat je jouw paardje hier mee kan helpen.
Terence schreef:miekedar schreef:Ik zou op het aanbod van Terence ingaan of eens op de website van de Silverlinde gaan kijken.
Ben er zeker van dat je jouw paardje hier mee kan helpen.
Leuk dat je dat zegt Miekedar! Ik heb mijn opleiding namelijk gevolgd bij de Silverlinde in Breda.
Blue_Star schreef:Ik ben op je site gegaan,alleen ik geraak niet verder dan de hoofdpagina?
ellepel schreef:dat hij met die hoeven over de grond schraapt is een teken van ongenoegen.
wat er op dat moment gebeurt daar is hij het niet mee eens, mijn pony schraapt ook wel eens met zijn hoef over de grond, dan is hij ongeduldig, word dit dier eigenlijk wel goed gevoerd?
hoeveel krachtvoer krijgt het eigenlijk, zit haast te denken dat het te veel krijgt, zijn energie niet kwijt kan en daardoor zo sjaggerijnig word..