Een agressief, en depressief(?) veranderend paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Een agressief, en depressief(?) veranderend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 01:03

Daar zit ik dus mee
Ik vraag me af wat er schort met zijn achterhand,krijgen we dit!
Hij is mijn vzpaard,dus niet een eigen paard
Maar ik vind dat hij agressiever is geworden
Vroeger had hij dit ook,bijten naar mij,nogal paniekerig enz
Toen is hij helemaal verandert van het ene uiterste naar het andere uiterste
Maar nu begint hij weer!
Altijd raakt hij me als ik bij hem ben
Ik mag nog niet eens zijn hoofd aanraken als hij aan het eten is,dan alleen al liggen zijn oren plat
altijd erg ongeduldig(met de voorhoeven over de grond schrapen)
Ook heb ik nu meer stampen te goed van hem

MAAR hij schuurt tegen je aan en soms kan je hem aanraken (heel soms)zonder negatieve gevolgen(bv een doffer tegen je kinnebakken)

Wat me ook opvalt is dat het lijkt alsof hij depressiever is geworden
Als ik hem uit zijn stal haalt hangt zijn hoofd omlaag,hij wilt eruit
Als ik hem op de paddock zet doet hij niets anders dan stappen,af en toe rollen
En 1x heeft hij mest gegeten (van een ander paard)

MAAR hij zit wel vol energie,daar mee bedoel ik dat hij wel wild is
Een halfuurtje in de binnenbak alleen maar loslopen(en daarmee bedoel ik de kleinste bak)en je schrikt je rot,galloperen,sliding stops,bokken en weet ik veel wat nog allemaal!Maar in de grote bak?NIKS!

Weet er iemand wat dit kan zijn?Of waar het op lijkt?

ellepel

Re: Een agressief, en depressief(?) veranderend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 04:57

ga eens aan de slag met bach-remedie..
denk dat dit paard niet zo in zijn velletje zit zoals het zou moeten, door alles wat er gebeurt waarschijnlijk...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 06:08

Heeft hij weidegang?
Of staat hij alleen maar op stal en alleen eruit met rijden?

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:43

Welk ras?
Wat ellepel zegt daar ben ik het helemaal mee eens.
Mijn paardje, een arabiertje, vertoont soms ook van die streken. Erg wisselvallig en soms onverklaarbaar. Spijtig dat ze niet kunnen zeggen wat ze voelen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 10:32

miekedar schreef:
Welk ras?
Wat ellepel zegt daar ben ik het helemaal mee eens.
Mijn paardje, een arabiertje, vertoont soms ook van die streken. Erg wisselvallig en soms onverklaarbaar. Spijtig dat ze niet kunnen zeggen wat ze voelen.

Dat weten we niet
Hij heeft geen papieren
Ik weet enkel dat hij in de manege (vorige,we zijn nu verhuisd naar een veel betere)enorm mishandeld is geweest,hierdoor was hij zeer mager,kopschuw,depressief,maar toch ben ik op de vraag 'verzorgster gezocht' ingegaan
Ik zag zijn verminkt lichaam(uitstekende ribben,doffe vacht)maar ik keek in zijn ogen en ik zag buiten alles nog een sterke wil en dat was voor me het belangrijkste

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 10:34

ZoekStalling schreef:
Heeft hij weidegang?
Of staat hij alleen maar op stal en alleen eruit met rijden?

Hij kan elke dag op de paddock samen met 2merries
Hij heeft wel onlangs een week en half niet buiten gemogen omdat hij een diepe wonde had waarbij mogelijk een pees of gewricht was geraakt
Het enige wat ik zag was energie dat eruit moest en depressiviteit
Hij vertoonde toen nog deze problemen niet,het is pas erna gekomen
Hij wou laatste nog mijn vriendin bijten,niet geraakt maar ze heeft enorm rap gereageerd door een klets op de buik te geven op de plaats waar de singel ligt
hij reageerde maar zo te zien heeft hij het niet afgeleerd

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 10:37

ellepel schreef:
ga eens aan de slag met bach-remedie..
denk dat dit paard niet zo in zijn velletje zit zoals het zou moeten, door alles wat er gebeurt waarschijnlijk...

Bach-remedie?
Soort bloesems om negatieve toestanden om te zetten naar positieve?
Maar volgens mij heb je nog onderdelen erin?
Zoals slaapbloesems,Rescue remedie,...
Welke moet ik gebruiken dan?

En het belangrijkste,hoe zeg ik dit tegen de eigenaar?Want hij ziet het blijkbaar niet zo zoals ik

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:12

bach remedie heb ik niet veel verstand van, ik weet alleen dat het helpt... misschien dat er hier op bokt wel iemand zit die er meer van weet...

het paard is denk ik een beetje zat van alles, hij had pijn, mensen zitten aan hem te plukken terwijl hij misschien t liefste met rust gelaten wil worden...
ga met hem wandelen.. doe eens leuke dingen met hem, laat hem aan de hand grazen, etc..etc..loop langs de weg, weet ik t waarheen, andere omgeving dan de manege in elk geval.
veel paarden die sjaggerijnig worden van het leven dat op dat moment niet meezit knappen hier enorm van op.

wat ook absoluut heel goed werkt met dieren die even geen zin meer hebben in al dat menselijke gedoe is...lachen!!!!!

klinkt raar, maar als hij weer eens met zijn oren plat staat dan lach je hem lekker uit!
mijn pony heeft ook wel eens van die nukken, maar als ik hem echt uitlach, en vertel hoe mal dat staat met die oren zo raar en dat sjaggerijnige smoeltje dan word hij acuut een stuk vriendelijker.

en veel..heel veel paarden zijn gesteld op rust in hun box, hun box in nog het enige vaak kleine plekje waar zij t voor t zeggen hebben , en zijn vaak superboos als je in hun stal van alles metz e gaat doen.

dus wat je ook van hem wilt, laat hem in de stal met rust, poetsen etc..op een andere plek doen. laat zijn stal zijn plekje zijn waar hij zijn rust heeft..

dit is mijn mening...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 13:17

ellepel schreef:
bach remedie heb ik niet veel verstand van, ik weet alleen dat het helpt... misschien dat er hier op bokt wel iemand zit die er meer van weet...

het paard is denk ik een beetje zat van alles, hij had pijn, mensen zitten aan hem te plukken terwijl hij misschien t liefste met rust gelaten wil worden...
ga met hem wandelen.. doe eens leuke dingen met hem, laat hem aan de hand grazen, etc..etc..loop langs de weg, weet ik t waarheen, andere omgeving dan de manege in elk geval.
veel paarden die sjaggerijnig worden van het leven dat op dat moment niet meezit knappen hier enorm van op.

wat ook absoluut heel goed werkt met dieren die even geen zin meer hebben in al dat menselijke gedoe is...lachen!!!!!

klinkt raar, maar als hij weer eens met zijn oren plat staat dan lach je hem lekker uit!
mijn pony heeft ook wel eens van die nukken, maar als ik hem echt uitlach, en vertel hoe mal dat staat met die oren zo raar en dat sjaggerijnige smoeltje dan word hij acuut een stuk vriendelijker.

en veel..heel veel paarden zijn gesteld op rust in hun box, hun box in nog het enige vaak kleine plekje waar zij t voor t zeggen hebben , en zijn vaak superboos als je in hun stal van alles metz e gaat doen.

dus wat je ook van hem wilt, laat hem in de stal met rust, poetsen etc..op een andere plek doen. laat zijn stal zijn plekje zijn waar hij zijn rust heeft..

dit is mijn mening...

Zal eens proberen te lachen met hem,hopen dat het helpt!
Poetsen doen we altijd buiten stal,ik begrijp best dat het een plekje is voor hem alleen dus doe ik dat heeel zelden,tenzij het niet anders kan
Ik stap nu heel veel met hem,verder dan de manege mag ik alleen niet met hem,te gevaarlijk vinden hun
Ik wil dolgraag buitenritjes met hem maken,voelt hij zich beter merk ik dan!
Alleen,ik ben afhankelijk van mijn vriendin,als zij niet meegaat mag ik ook niet
zeker nu niet meer omdat hij 1x op hol is geslagen
Ik ben 1x alleen met hem gaan wandelen,ging best perfect,lekker grazen,op het gemakje,geen galop,gewoon lekker draven
alleen spijtig dat het niet mag en ik hoorde dat ik ook niet mag op de weg alleen?Maar of ik het moet geloven weet ik het niet?Moet ik nog eens nakijken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:27

waarom zou je niet op de weg mogen?
als je ernaast loopt moet dat toch kunnen dacht ik.

maar zoals je zelf al zegt dat het wandelen en van het terrein van de manege afzijn al heel veel helpt.
lekker blijven doen Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 13:46

ellepel schreef:
waarom zou je niet op de weg mogen?
als je ernaast loopt moet dat toch kunnen dacht ik.

maar zoals je zelf al zegt dat het wandelen en van het terrein van de manege afzijn al heel veel helpt.
lekker blijven doen Haha!

Omdat ik dacht dat je eerst je A brevet moet hebben als je alleen bent??Ik weet het niet,ik kan fout zijn

Ernaast lopen zie ik nog niet doen Tong uitsteken Paard is nogal ahum wild
Zie mezelf al bezig,paard in galop en ik erachter Tong uitsteken
Maar alvast bedankt ! Knipoog

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:31

Als je meer over Bachremedies wilt weten, dan nodig ik je van harte uit om mijn site te bezoeken. Inderdaad kunnen Bachbloesems, maar ook zeker Aromatherapie, héél veel verbetering geven bij mentale problemen.
Het is natuurlijk altijd belangrijk om naar het gehele dier te kijken en eventuele lichamelijk oorzaken uit te sluiten.

Als je meer wilt weten, hoor ik het graag!

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:32

Ik zou op het aanbod van Terence ingaan of eens op de website van de Silverlinde gaan kijken.
Ben er zeker van dat je jouw paardje hier mee kan helpen.

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:13

miekedar schreef:
Ik zou op het aanbod van Terence ingaan of eens op de website van de Silverlinde gaan kijken.

Leuk dat je dat zegt Miekedar! Ik heb mijn opleiding namelijk gevolgd bij de Silverlinde in Breda.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 22:31

Terence schreef:
miekedar schreef:

Leuk dat je dat zegt Miekedar! Ik heb mijn opleiding namelijk gevolgd bij de Silverlinde in Breda.

Ik ben op je site gegaan,alleen ik geraak niet verder dan de hoofdpagina?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 22:32

vandaag was het weer zover!
Altijd maar slaan met die benen!en met de hoeven schraapen over de grond

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 06:37

dat hij met die hoeven over de grond schraapt is een teken van ongenoegen.
wat er op dat moment gebeurt daar is hij het niet mee eens, mijn pony schraapt ook wel eens met zijn hoef over de grond, dan is hij ongeduldig, word dit dier eigenlijk wel goed gevoerd?

hoeveel krachtvoer krijgt het eigenlijk, zit haast te denken dat het te veel krijgt, zijn energie niet kwijt kan en daardoor zo sjaggerijnig word..

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:31

Blue_Star schreef:
Ik ben op je site gegaan,alleen ik geraak niet verder dan de hoofdpagina?

Hallo Blue_Star,

Wat jammer dat je niet verder kwam dan de hoofdpagina. Dat heeft iets met je computer instellingen te maken. Ik ben geen expert in dat soort dingen, maar ik hoor meer mensen dat wel zeggen en dan schijnt het programma "JAVA" er iets mee te maken te hebben. Heb jij iemand in je buurt die veel verstand heeft van computers? of kun je misschien op een andere PC wel verder kijken?

Je mag me natuurlijk ook mailen, zodat ik je een vragenlijst toe kan sturen.
Sterkte verder met je paard, want het klinkt zeker als een disbalans.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 16:24

ellepel schreef:
dat hij met die hoeven over de grond schraapt is een teken van ongenoegen.
wat er op dat moment gebeurt daar is hij het niet mee eens, mijn pony schraapt ook wel eens met zijn hoef over de grond, dan is hij ongeduldig, word dit dier eigenlijk wel goed gevoerd?

hoeveel krachtvoer krijgt het eigenlijk, zit haast te denken dat het te veel krijgt, zijn energie niet kwijt kan en daardoor zo sjaggerijnig word..

Hij krijgt 2x per dag 3/4 van een grote emmer dus wel voldoende
Hij word zeker goed gevoerd,het is echt een tonnetje rond
Krachtvoer krijgt hij volgens mij niet

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 16:25

oja,hij is altijd erg nerveus tijdens het poetsen