Deuk in spieren (kreupelheid).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Deuk in spieren (kreupelheid).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 21:45

Mijn merrie heeft van de week (woensdag) een tik gehad tegen haar been. We hadden gezien dat ze een mep kreeg, maar ze liep er toen niet rotter door. Ze had een paar rare sprongen gemaakt van joligheid (laatste week van blessuretijd) en dan dus die tik gekregen. Die avond haalde ik haar uit stal en ze liep goed kreupel (lees: strompelde de stal uit), na een beetje stappen ging het al wat soepeler. We dachten dat ze die tik laag op haar been had gekregen en zagen ook niet echt wat bijzonders aan het been. We gingen er vanuit dat ze gewoon goed spierpijn had vanuit de schouder door die gekke bewegingen. Ze reageerde daar wat gevoeliger en ik heb het ingesmeerd met liniment.

Donderdagochtend was het strompelen, donderdagavond ging het al een stuk soepeler. Vrijdagochtend weer wat stijfjes, vrijdagavond weer een stukje beter. Vanochtend liep ze vrij normaal en was weer wat joliger Cool (weer wat gekke sprongen aan de hand). Vanmiddag liep ze weer slechter en vanavond ben ik maar even samen met mijn vriend gaan kijken (twee zien meer dan 1) omdat ik het gek vond dat het weer slechter ging, zo gek had ze nu ook weer niet gedaan .

Nu heb ik cm voor cm gevoeld en gedaan en opeens zag ik een deukje in haar bovenbeen. Aan de voorkant van het rechtervoorbeen zit in die bolling (waar het been begint zeg maar) een deuk. Aan de andere kant is het mooi bol. Ze reageert hier heel erg op, ik heb het nu maar gekoeld (beetje laat maar toch) en ingesmeerd met liniment. Ze loopt niet stokkreupel maar heeft er toch duidelijk last van met het neerzetten van het been.

Heeft iemand hier ervaring mee? We moeten van de week terug naar de kliniek voor haar andere blessure dus de DA wordt zowiezo geraadpleegd Knipoog . Ik kan me voorstellen dat ze hier goed rot van loopt, maar ik vind die deuk in dat weefsel toch wel erg vreemd Verward .

batje

Re: Deuk in spieren (kreupelheid).

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:48

Hrm, Fleur loopt na een verreking ook kreupel en de veearts gaf aan te zoeken naar een deukje en toen ze die niet vond sloot ze een spierscheur uit. Niet meteen in paniek raken, kan ook zijn dat een deukje op iets anders duidt (fleur heeft er ook een in haar borst, altijd al gehad en dat betekent niets) maar het zou ook wel zo kunnen zijn. Ik zou maandag even met de veearts bellen en tot die tijd even stappen.

*edit* dat deukje schijnt vrij vaak voor te komen, als je je mailadres even pbt stuur ik je de foto, kan je even vergelijken of het hetzelfde is (staat iemand anders op de foto, denk niet dat ze op bokt wil, vandaar Knipoog )

Ziolette

Re: Deuk in spieren (kreupelheid).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 10:38

Een spierscheur klinkt niet echt lekker, ik hoop maar dat het meevalt. We moeten dinsdagochtend naar de DA toe, dus dat is al vrij snel. Vanochtend liep ze de eerste paar passen wat stijf, daarna liep ze weer goed (in stap, de draf maar niet geprobeerd). Ik heb haar laten stappen, daarna de plek gekoeld met water en ingesmeerd met liniment. Vanmiddag weer terug en hopen dat het nu niet weer slechter wordt.