Weer geel snot uit haar neus....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alayda

Weer geel snot uit haar neus....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 18:55

Ooow, ik weet het even niet meer, wat is verstandig??
Van de winter heeft mijn paardje (nu bijna 3jaar) een flinke verkoudheid gehad, ze hoestte veel en kwam geel snot uit dr neus. Omdat ze de ventipulmin en de antibiotice super smerig vond moest ik 2x per dag haar een spuit met een mengseltje ervan geven. Dit heb ik allemaal voor haar over geen enkel probleem!!!

Nu staat ze weer een tijd dag en nacht op het land. Het begon met een beetje een loopneus, doorzichtig slijm, maar nu als ze briest komt er weer uit 1 neusgat geel slijm...
Verder is ze super fit, heeft energie genoeg en komt niet ziek over. Verder hoest ze op het moment niet tot nauwelijks.

Wat is verstandig om te doen... Even afwachten??
Of meteen de DA bellen die waarschijnlijk weer ventipulmin voorschrijft...

Alvast bedankt!!

Kyona

Re: Weer geel snot uit haar neus....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:58

Zou de dierenarts er toch even bij halen. Omdat ze het al eerder gehad heeft, is het misschien een optie om hem in haar luchtwegen te laten kijken. Dan zie je precies hoe erg het snot is en welke behandeling nodig is. Als het bijv. echt erg is, krijgen ze vaak antibiotica (gespoten door de dierenarts). Paardenlongen zijn kwetsbaar, dus zou het niet te lang aankijken, om schade te voorkomen.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:50

DA erbij halen. kijk maar eens op mijn topic, "snot uit een neusgat DA maakt mij ongerust". Ik wil je niet ongerust maken maar bij mij begon het ook zo.
verder vervolg vind je bij "tumor in hoofd" (niet mijn topic)

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:39

Ik zou het eerst eens proberen met Bisolvon (wel bij de da halen, niet die van de drogist). Dat is een goede slijmoplosser. Ventipulmin haalt soms niet alle slijm weg en het lijkt dan beter maar een tijd later komt er weer slijm. hebben wij thuis gehad. wij hbben eerst Sputolysin gebruikt en dan Bisolvon. met succes

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:47

Snot dat maar uit één neusgat loopt is vaak niet afkomstig uit de luchtpijp of de longen maar uit iets meer vooraan. Een kieswortelontsteking, een ontsteking van de voorhoofdsholte of de luchtzak of iets in de neusgang. Dit gaat de dierenarts bij jou thuis niet ontdekken, beter is op de kliniek rontgenfoto's te laten maken en een scopie van de neus en keel.