Ernstige spierpijn of is het iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsty

Ernstige spierpijn of is het iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 12:11

Mijn paard loopt sinds zondag erg kreupel. Hij is al oud, maar onder goede conditie. We hebben vorige week zaterdag de puzzelrit gelopen, toen was het zo heet, maar die heeft ie prima gedaan en hij kwam ook gewoon fit terug. Maar zondag ging het zo regenen, en ik vrees dat dat hem niet goed heeft gedaan. Hij loopt sindsdien erg kreupel en trek voortdurend zijn been omhoog. Nu lijkt mij dit een spierkwestie aangezien die boven op zn bil/rug een harde plek heeft. Ik zou het zien als een soort van zweepslag, het wordt nu twee maal daags ingesmeerd met zwarte zalf en hij krijgt pijnstillers, maar hoe lang denken jullie dat zoiets duurt, bij mensen duurt een zweepslag immers ook best wel lang, en vooral denken jullie dat bewegen aan de hand goed is?

BiondaMax

Re: Ernstige spierpijn of is het iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:44

Als het een spierprobleem is, kan het heel lang duren. Smeer de spieren twee x daags in met bijvoorbeeld Thermo Massage van de Leovet en geeft het paard een Supplement van Vitamine E met Selleen van Bijvoorbeeld de sectolin. Ons veulen heeft door het over de omheining springen eens een spier in de achterhand gescheurd, toen hebben we dit gebruikt en het hielp heel goed. verder hebben we de spieren de eerste dagen ingesmeerd met Dexamethason in DMSO. Daar zou je,je da naar moeten vragen. Ik weet niet of het in Nederland verkrijgbaar is.

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:42

Kirsty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 16:46

Heel erg bedankt! dat helpt me zeker een stuk vooruit!! Super

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:32

graag gedaan

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:29

DA bellen... Je weet immers nooit ZEKER dat het spierpijn is.