Paard met hooikoorts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Paard met hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 22:24

Mijn paard is al jaren dampig, in het voorjaar gaat het vaak best goed met hem, alleen dit jaar houd het maar niet over veel benauwd en hoesten, echt zielig.
Nu houd ik al een tijd et hooikoorts en pollen weerbericht bij op internet, het blijkt dat op de dagen dat de concentratie erg hoog of redelijk hoog is, mijn paard ook veel last heeft, andere dagen valt het reuze mee.

Nu heb ik vanmiddag druppels gehaald bij de drogist tegen hooikoorts in de hoop dat dit wat verlicht, maar misschien zijn er andere middelen of dingen waarmee ik rekening kan houden?

Alvast bedankt

sundance11

Re: Paard met hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:13

Om echt zeker ervan te zijn dat je paard hooikoorts heeft zal ik een test doen. is helemaal niet zo duur. want zo ga je van allerlei dingen geven die het paard misschien helemaal niet nodig heeft.

de mijne heeft ook hooikoorts en krijgt druppels speciaal gemaakt bij josefien ( natuurlijk in balans) en een reingingskuur. Verder gebruik ik een net relief.

succes ermee

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:17

sundance11 schreef:
Om echt zeker ervan te zijn dat je paard hooikoorts heeft zal ik een test doen. is helemaal niet zo duur.

Helaas worden er in die test maar een aantal soorten pollen getest, waardoor de test niet volledig betrouwbaar is... Boos!

Helaas kunnen ze paarden nog lang niet zo uitgebreid testen als mensen. Uitgebreidere tests zijn in sommige klinnieken volgens mij wel mogelijk, maar die zijn dan wel weer erg duur...

Het is dus niet zo, dat als hij negatief uit de test komt, dat hij geen hooikoorts of andersoortige allergie zou kunnen hebben.

Succes ermee!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 11:30

Hij heeft er nog niet zo heel lang last van, ik ben ook geen da dus of het zeker hooikoorts is weet ik dus niet.
Dat het misschien niet zo slim is om hem dan vervolgens wel 'medicijnen' hiertegen te geven ben ik eigenlijk wel met je eens.
De druppels zijn homeopatish en heb het nagevraagd of deze schade of bijwerkingen kunnen veroorzaken mocht het geen hooikoorts zijn, dat was gelukkig niet het geval, anders had ik ze ook niet gekocht.

Hij gebruikt de druppels nu 2 dagen en ondanks dat het vandaag een rotdag is voor mensen/paarden met hooikoorts heeft hij tot nu toe (in de middag is het het ergst) niet zoveel last. Waarschijnlijk toeval omdat het vaak wat langer duurt voordat de druppels evt hun werk doen.

Heb bij de paardendrogist geinformeerd naar een 'net relief' die dingen vind ik wel erg duur 49,95, misschien weet iemand anders een goedkoper adres?, zo niet dan moet ik toch eventjes sparen .

Bedankt voor de reacties!

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:00

Homepatische druppels kunnen ook geen kwaad, maar je weet niet of je de klachten er mee weg werkt. Ik weet alleen dat ze bij natuurlijk in balans op 60 pollen testen en op hooi stro en stof. Verder kun je je paard bloed laten prikken (60 euro) en dan kijken waar ze allergisch voor is er wordt dan een serum gemaakt waar ze immun voor moeten worden ( voor de allergie)

Ik heb ook een net relief, hij is wel duur maar het werkt wel. Bij horselover is hij 15 euro, maar ik vraag me af of de kwaliteit dan wel zo goed is. Je moet ook heel fijn gaas hebben. Bij de paarden drogist krijg je wel 3 netjes en 1 bandje, dus zo'n netje is eigenlijk 12 euro per stuk.