bronchitis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

bronchitis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 16:57

Roxanne (mn verzorgconnemara) is al een tijd niet goed in orde.
Ze hoest heel erg, dierenarts is er al verschillende keren bij geweest, maar die kan niks vinden (hoort niks aan dr longen). Ze heeft al medicijnen, maar het helpt niet. De eigenaar denkt nu dat ze misschien bronchitis heeft. Mijn vraag is nu, wat denken jullie hiervan? Hebben jullie dit of iets wat er op lijkt, ook al eens meegemaakt? Hebben/kennen jullie paarden met bronchitis? En hoe ga je daar dan mee om?

Vlimmen

Re: bronchitis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:38

Om de diagnose bronchitis te stellen moet je eigenlijk een bronchoscopie laten doen (in haar keel laten kijken).
Belangrijk bij paarden met bronchitis is om ze zo stofvrij mogelijk te huisvesten, dus: een buitenbox, op zaagsel zetten en hooi voorweken. Dit geldt eigenlijk zowieso voor paarden met last van de voorste luchtwegen....
Een kuurtje ventipulmin wil ook wel eens helpen (maar misschien dat hij dat al gehad heeft)

Succes!

Tamara_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:14

mijn paard heeft ook bronchitis zegt de vee arts ze heeft nu een kuur gekregen en volgens mij helpt het wel ik heb haar niet meer horen hoesten en ze ademt ook veel rustiger misschien kun je de vee arts vragen om een kuur tegen bronchitis en kijken hoe dat aanslaat.

succes er mee!!!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 09:33

gister is een bronchoscopie gedaan. Nu blijkt dat de voorste bronchieen zijn ontstoken, maar met medicijnen kotm dat allemaal wel goed.

Tamara_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:06

ik ben al een tijdje niet meer hier geweest op bokt....maar ik wou nog even zeggen dat ik die kuur heb afgemaakt en het gaat nu weer goed met mijn paard....ze had nog wel een beetje last van geroggel (slijm)...maar ik heb nou een kruidenmix gekocht dat is speciaal voor de luchtwegen en ik moet zeggen ik gebruik het nu een week maar het is super ze vind het lekker en ze is weer helemaal de oude....dus misschien kun je ook zo´n mix gebruiken...misschien ben je het dan voor voor als het nog een keer weer terug komt...ik ben er wel tevreden over!!!

Groetjes...