Pijnlijke plekken bij singel??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loutje

Pijnlijke plekken bij singel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 12:34

Vandaag kwam mijn moeder erachter bij het rijden dat mijn pony aan beide kanten vlak bij de singel gevoelige plekken heeft.
Aan de buitenkant zie je niets...maar als je eroverheen wrijft doet het pijn bij hem.
Ik zei ook al van jah misschien kan het aan mijn sporen liggen, maar ik houd mn benen toch aardig stil Lachen En je ziet verder ook geen schuurplekken.
Mn singel is eigenlijk ook al aan vervanging toe, misschien dat het daaraan kan liggen! Maar je ziet echt gewoon niets aan de buitenkant!
Iemand idee wat het verder kan zijn?

Angela

Re: Pijnlijke plekken bij singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:16

Het zou misschien toch kunnen dat je paard last van de sporen heeft, er hoeft geen schuurplek te komen, het kan ook alleen schade onder de huid zijn. ik zou iig even zonder sporen rijden zodat je zeker weet dat dat het niet is.

Verder idd even een nieuwe singel kopen (met een beetje spoed). Neem een zachte singel, dat is meestal fijner voor het paard.

woodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:20

ik denk dat het je singel inderdaad is daar kan ze een drukking van gekregen hebben.als je toch wilt rijden zou ik er in ieder geval iets van bontje onderdoen!probeer ook eens benen naar voren te trekken voordat je opstapt zodat het vel niet dubbel zit onder de singel,succes ermee

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:13

Jessica heeft al jaren last van gevoelige plekken bij de singel die beginnen met pijnlijke plekjes en eindigen met open bultjes. Doordat constant de singel op die plekken zit, gaan ze constant open. Een bondje om de singel helpt goed (maar is voor Jessica niet echt een optie, i.v.m. manege-paard en verzorgproblemen).

Succes!

loutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 16:38

Weet je waar we achter zijn gekomen...........
Het zadel ligt waarschijnlijk verkeerd, waardoor hij aan de linkerkant drukplekken krijgt.
Daardoor krijgt hij ook last van zijn spieren en die zitten natuurlijk vanaf de bovenkant van het zadel tot onderaan bij de singel. Dit ligt dus erg gevoelig.
Maar dat is dus 1 optie.
Wat ook een optie kan zijn is dit:
Vorige week is hij gekraakt...Toen zij die man ook dat het zadel verkeerd lag, maar die man vertelde dat je na het kraken meteen mocht rijden.
Vandaag hoorden wij dat je dit minstens een week niet mocht doen (eigenlijk ook best logisch)....Maargoed hij rijdt al een week niet goed dus hier zou het ook best aan kunnen liggen.

Zijn aanleuning is slecht, ook is hij redelijk stijf..............Binnenkort komt ook de paardentandarts om te kijken of er misschien iets is met zijn tanden (vanwege slechte aanleuning, maar kan dus ook aan zadel liggen)
Tot en met maandag rijdt ik niet, omdat die man dan komt. Ik baal heel erg want volgende week zondag heb ik selectie...Mijn laatste bij de pony's, hier heb ik erg hard voor getraind! Maar de gezondheid van mij paardje gaat voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha!

Ik hoop dat er wat uitkomt........misschien iemand tips waardoor hij losser kan worden....(p.s een nieuwe singel heb ik al, maar hier lag het waarschijnlijk niet aan! :S)

aliekobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:15

mijn paard was ook altijd heel gevoelig daar waar de singel zit, toen heb ik een neopreensingel gekocht en dat scheelt een heel stuk, bovendien ivm zweten regelmatig wassen, want zout bijt ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:36

Een manegepaard heeft een grote zwarte bult (altijd al gehad) die lijkt op een wrat ofzo.. Er is 1 keer zo hard aangesingelt dat ie helemaal openlag,, maar er is nooit iets aan gedaan.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:38

misschien een bontje eromheen ? en een andere singel ?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:38

Als je zadel niet goed ligt, zou ik er heel snel een zadelmaker bij halen om het passend te maken. Dan zijn die plekken vast gauw over.