gel op wondje.... Vulcatan ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

gel op wondje.... Vulcatan ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:17

Times heeft een wondje aan der bovenbeen voor, zo'n 2 cm. kwam ze mee van de wei gisteren.

Nu is het been wat stijf en dik.

Even veearts gebeld en die adviseerde Vulcatan gel te smeren, iemand hier ervaring mee??

Of wat zou ik anders kunnen smeren?

Anoniem

Re: gel op wondje.... Vulcatan ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:37

Ik gebruik het zelfs als mijn kinderen schaafwonden hebben. De tube Vulketan haalt hier nooit de vervaldatum.
Vulketan is desinfecterend, ontstekingsremmend en remt wildvleesgroei. Bij kleine wondjes en schaafwondjes gebruik ik het altijd. Prima spul.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:14

ik heb het gebruik tegen wild vlees toen Lan's sarcoid was weggebrand en de wond genezen moest.

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:00

Ik heb het gebruik bij een lelijke prikkeldraad wond.
mijn paard punk was weer eens blijven hangen met zijn voorvoet in de prikkeldraad en had zich losgetrokken.
Dit zijn normaliter lelijke wonden en laten ook lelijke littekens na.

Op aanranden van een vriendin heb ik vulketangel gekocht en ben het erop gaan smeren.
De wond eerst goed schoonmaken en dan de gel erop doen.
Mijn conclusie is dat de gel perfect werkt, het heeft geen littekenweefsel achtergelaten en er was dus niets meer te zien van die wond!

Een aanrader dus!

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 15:44

de wonde mag niet meer bloeden. daarna helpt het tegen vorming van wild vlees, wat paarden heel snel aan hun benen krijgen.
(mensen hebben dit niet dus is het een beetje stom om het voor mensen te gebruiken imo.. vulketan is ook niet desinfecterend trouwens)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:00

hamadryada ik heb toch echt wel wildvleesvorming op mn knie en scheenbeen na een paar keer flink te zijn gevallen als kind, dus een mens heeft zeer zeker wel wildvleesvorming!
heb ook bij een andere diepe wond die later ook wildvleesvorming had het zelfs operatief laten verwijderen!

verder ken ik de gel niet, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:08

Het wondje is prachtig dicht gegaan.

Nu is de zwelling aan het afnemen en aan het wegzakken, eerst zat het aan het bovenbeen, en nu net boven en onder de knie.