Ik ben toen verhuist naar een andere stal. En die eigenaar van die stal zei dat het door het zadel kwam. Ander zadel aangeschaft. Ging wel iets beter maar nog steeds die staart scheef. Nu ben ik weer verhuist naar een andere stal. Ik sta er nu 4 dagen. En die eigenaar zag meteen wat mijn paard mankeerde. Eindelijk
Hij kneep in zijn rug waardoor mijnb paard gemeen uit haalde. Hij bleek last van zijn rug te hebben en te slappe kniebanden. Gelijk die da naar laten kijken. Die daar elke dinsdagovond komt. En die wil hem in gaan spuiten. Die spieren. En dan mag ik 3 dagen niet veel doen. En dan rustig opbouwen. Weet iemand wat het dat is?
Ik kon het net meer vragen de da was al weg toen ik aankwam.
Ze wilde die spuiten eerst gelijk doen. Maar mijn paard vocht tegen de verdoving. Nu willen ze hem eerst goed laten bekappen. En dan onder narcose brenegen voor die spuiten. (mijn staleigenaar regelt dit allemaal met de da en hoefsmid ik krijg alleen de rekening)
Maar wat kan ik het beste met mijn paard doen tot dat hij behandeld is? Ik durf nu niks meer met hem te doen bang dat ik het alleen maar erger maak. Hij heeft er echt pijn aan. Wat zou ik wel met hem kunne doen? Kan ik wel gewoon longeren zonder bijzets enz? En wat stappen zonder zadel? Of is dat ook al te belastend?

althans, dat deed ik wel.