Hallo allemaal.
Mijn paard heeft dus verkalking in haar nekband.
Toen ik en mijn zus dit paard kochten, had ze een verdikte ader over haar als heen lopen. ze was met vlag en wimpel door de keuring heen, maar toch hadden de artsen die haal kwamen enten enz toch vraagtekens. wat kon het zijn: een ader een lymfevat?
eind 2004 kwamen mijn zus en ik tot de ontdekking, dat ze een bult achter haar linker oor had/kreeg. wij dachten oh die heeft vast haar hoofd gestoten, want ze 1.72 en kan nog wel een een beetje lomp zijn. toch ging het maar niet weg.
2 maanden geleden kwam de eigenaar van de manege naar ons toe en zei dat hij die ader toch groter vond worden en adviseerde ons toch om er nog een x naar te laten kijken. nou zo gezegt zo gedaan.
nu kwamen de artsen in Lienden tot de conclusie, dat ze een verkalking in haar nekband heeft. dit is een gevolg van een Trauma, dus een x haar hoofd gestoten of een flinke klap. wij zullen nooit weten hoe ze hieraan komt, want ze had dit dus al voordat wij haar kochten.
nu is mijn vraag: zijn er meer mensen die dit kennen en wat zijn de gevolgen. ons is namelijk verteld dat dit niet erger hoeft te worden, maar kan natuurlijk altijd.
Alvast bedank en sorry voor the long story