Verkalking van de nekband.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarijkeBun

Verkalking van de nekband.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 11:02

Hallo allemaal.

Mijn paard heeft dus verkalking in haar nekband.

Toen ik en mijn zus dit paard kochten, had ze een verdikte ader over haar als heen lopen. ze was met vlag en wimpel door de keuring heen, maar toch hadden de artsen die haal kwamen enten enz toch vraagtekens. wat kon het zijn: een ader een lymfevat?

eind 2004 kwamen mijn zus en ik tot de ontdekking, dat ze een bult achter haar linker oor had/kreeg. wij dachten oh die heeft vast haar hoofd gestoten, want ze 1.72 en kan nog wel een een beetje lomp zijn. toch ging het maar niet weg.

2 maanden geleden kwam de eigenaar van de manege naar ons toe en zei dat hij die ader toch groter vond worden en adviseerde ons toch om er nog een x naar te laten kijken. nou zo gezegt zo gedaan.

nu kwamen de artsen in Lienden tot de conclusie, dat ze een verkalking in haar nekband heeft. dit is een gevolg van een Trauma, dus een x haar hoofd gestoten of een flinke klap. wij zullen nooit weten hoe ze hieraan komt, want ze had dit dus al voordat wij haar kochten.

nu is mijn vraag: zijn er meer mensen die dit kennen en wat zijn de gevolgen. ons is namelijk verteld dat dit niet erger hoeft te worden, maar kan natuurlijk altijd.

Alvast bedank en sorry voor the long story

hardi

Re: Verkalking van de nekband.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:15

Wil er nog even iets aan toevoegen.

Die ader komt dus door die verkalking in haar nekband. Door de verkalking zit er dus een verstopping in de ader. Dit is geen hoofdader en het lichaam maakt eigenlijk zelf een soort van bypasses om zo toch het bloed rond te krijgen.

Wat droefje al aangaf dit heeft ze al sinds wij haar hebben en is twee keer gekeurd door een dierenarts. (aankoopskeuring en een keer voor een aanpassing in de verzekring). Ze is twee x met vlag en wilmpel geslaagd. Wij hebben dit paard nu 4 jaar en hebben nog nooit kunnen ontdekken dat ze hier ook maar enigzins last van heeft.

Ben ook wel benieuwt naar reacties van mensen die dit kennen of herkennen.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 15:26

niemand ? Verdrietig

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 09:32

niemand ?