Peesontstekking en dikke achterbenen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

khorizon

Peesontstekking en dikke achterbenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 09:57

3,5 week geleden heeft de dierenarts bij mijn paard een peesontstekking ontdekt. We waren er gelukkig vroeg bij. Nu mocht ik na 2 weken 3 keer per dag 15 minuten op hem stappen. Nu had hij afgelopen zaterdag ineens 2 hele dikke achterbenen. Wat blijkt een infectie. Hij heeft gelijk even gekeken naar zijn voorbeen en er was een zeer goede verbetering waar te nemen.
Nu zijn zijn achterbenen al een heel stuk dunner. Het gaat allemaal de goede kant op.
De hoefsmid komt volgende week en zijn verzenen moeten omhoog. Ze zijn te laag en dat in combinatie met het rijden heeft deze peesontsteking veroorzaakt.
En dit been was al wat zwakker door een peesblesure van vorig jaar.

Nu zegt de dierenarts dat zijn peesblesure van vorig jaar en deze onstekking 2 hele verschillende dingen zijn.
Dit is veel minder ernstig want de pees is nu niet beschadigd maar alleen ontstoken. Het duurt allen ook lang voordat het genezen is.

Maar overal waar ik lees staat dat deze twee dingen practies hetzelfde zijn.

Weet iemand hier meer over en heeft er ervaring mee.

Needje

Re: Peesontstekking en dikke achterbenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:26

Volgens mij hoeven die 2 helemaal niet hetzelfde te zijn. Mijn paard had een pees verrekt iets. Die was ook niet kapot, alleen geiiriteerd, en ik vergelijk dat dan maar met een soort ontsteking. Ik heb zelf wel eens een peesschedeontsteking gehad. Dan is de schede dus zwaar geiiriteerd. Niet beschadigd. Dus zo vergelijk ik t dan maar. (Ben natuurlijk geen DA.....)

khorizon

Re: Peesontstekking en dikke achterbenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 08:22

Bedankt voor je reactie Needje. De DA zei ook dat deze twee dingen niet hetzelfde zijn. Maar op internet staat van wel. Dit maakte mij onzeker.
Een stalgenoot zei ook dat het hetzelfde is want haar paard heeft het ook. Zei ze. Maar haar paard staat al 6 maanden op rust. En heeft enkele weken voledige stalrust gehad. En die van mij niet. Ik mog na 2 weken alweer op hem stappen. Volgens mij heeft haar paard een scheur in de pees gehad.
Ik moet nu nog 10 dagen met hem stappen en dan komt de dierenarts weer kijken. Ik hoop dat alles dan goed is.