Cole's Linement

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Livado

Cole's Linement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 08:11

Heeft iemand ervaring met Cole's Linement

Mijn paardje loopt nu 2 weekjes kreupel, maar beide benen waren gelijk ( loopt kreupel RV) .

2 dagen geleden werd het dikker en toen raadde iemand mij dit spulletje aan. Eerst 20 min benen afspoelen , dan stappen en daarna weer een tijdje de benen afspoelen .
Daarna Cole's Linement gebruiken met stalbandages.

Dit zou goed zijn voor de doorbloeding van de benen.

Kan iemand mij hier meer over vertellen ?

Memuska

Re: Cole's Linement

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:22

Ik heb het weleens gebruikt maar was er niet bepaald tevreden over. Ik gebruik nu ander spul, ik weet niet precies hoe het noemt maar het is groenig, ruikt naar munt en zit in een witte fles met oranje etiket.
En eerlijk gezegd snap ik het nut niet van eerst "coolen" en dan bandages om doen? Dan wordt het toch weer warmer?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:54

Coles Liniment met bandages geeft een "blister" effect. NIET doen dus.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:29

ik gebruik het na het rijden. Dan masseer ik het zadelplek en de benen. Ze wordt er altijd heerlijk ontspannen van. Ik ken ook iemand die het gebruikt voor de gallen in haar paard dr benen. Het is goed voor de doorbloeding, maar koelen en masseren zijn dat zowiezo.

Maar wat is de reden dat de benen van je paard dikker zijn geworden? Waarom loopt hij kreupel?

Afspoelen met koud water, géén bandages omdoen, maar cole's spul inmasseren met je handen (zachtjes niet keihard) en dan nog even over de harde weg stappen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:49

Ik merkte niets van de werking toen ik het nog gebruikte...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:23

Niet bandageren na gebruik van cole's linement! Dan gaat het namelijk als warmte accelerator werken en gaat het inbranden.
Op de fles staat hoe het gebruikt moet worden als cooling-down...
Namelijk verdunnen en aanbrengen.
Maar ik zou ook de oorzaak van de dikke benen gaan achterhalen, niet alleen de symptomen wegnemen... de dikte kan nl ook wijzen op een ontsteking oid, en daar doet het linement niets tegen, daar heb je echt een antibiotica voor nodig.

MovanOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:12

Cole's Liniment is bedoeld als cooling-down of evt als warming up. Inderdaad verdunnen voor het opbrengen, zeker als je het voor het eerst gebruikt. Sommige paarden reageren er heftig op als ze bv een dun huidje hebben. Afhankelijk van wat er mis is met het been van je paard is soms koelen goed, maar soms moet je de doorbloeding juist bevorderen door inderdaar af te wisselen met koud en warm.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:26

Cole's liniment is erg goed maar wel verdunt en niet de benen bandageren als je het gebruikt hebt!
Zoals al vermeld wordt kan het dan in gaan branden.
Je kan ook anders Groene Leem gebruiken en dat kan je wel inpakken(dus bandageren) dit zorgt ervoor dat het de zwelling laat afnemen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:28

Groene leem is er in kant en klare pasta maar ook in droge vorm, ik vind persoonlijk de droge vorm beter omdat je dat iets dikker kan maken zodat het beter blijft zitten!
Maar ik zou ook je DA er bij halen, zeker omdat ze niet alleen mak loopt maar ook een dik been er bij heeft en het toch al een tijd duurt!

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 22:58

aafje87 schreef:
Maar ik zou ook je DA er bij halen, zeker omdat ze niet alleen mak loopt maar ook een dik been er bij heeft en het toch al een tijd duurt!

de Da is er al bij geweest , hij kon niets vinden.
hij dacht dat het waarschijnlijk een kneusing was , of overbelast.
Het advies was rust rust rust , wel blijven stappen.

heb nu dat spul gehaald , eerst ga ik benen afspoelen ,
daarna lopen op de harde weg en daarna weer afspoelen met water.
Daarna masseer ik d'r been met dat spul.
Het is echt minder dik geworden ! kan d;r pezen al weer goed voelen en ze loopt al stukken beter !

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 00:13

ik zweer bij dta spul. het werkt tegen spierpijn en ik gebruik het idd voor de benen tegen o.a. gallen. de benen frissen lekker op na het werk.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:32

Ook ik zweer bij dat spul.
Helpt super voor dikke benen en ik krijg er zelfs beginende schiefels mee onder controle!
Eerst even testen op een klein stukje huid. Als er geen reactie is gewoon onverdunt gebruiken bij kneuzingen spierpijn enz.
Niet gaan bandageren dan wordt het veel te heet.

Als het echt om een kneuzing of verrekking gaat kun je misschien ook Traumeel druppels/tabletjes geven.

Fijn dat het al beter gaat in elk geval! Haha!