Probeer het een beetje uit teleggen.
Ik heb vorig jaar een paard (van 5 jaar) verloren aan zomerexzeem.
"t jaar ervoor kreeg ze het zo in een keer.. En vorig jaar was het in mei al zo erg, onderkant van de buik was helemaal tot bloede toe kapot, manen waren helemaal kort, ze had bijna geen staart meer, was gewoon heel zielig. We hebben alles geprobeerd. Alle middeltjes, medicijnen, shampoo's, Alles. Een boottdeken.. Maar die had ze na een uur al kapot. Zelfs de dierenarts wist het niet meer en zei dat we d'r beter konden inlaten slapen. Dat is nu precies een jaar geleden. Maar haar moeder staat ook bij ons en had hetzelfde alleen niet zo erg. Maar daar is het dit jaar dus mee aan de beurt. Met middeltjes enz moet niemand meer aankomen, want dat is alleen verkoperstruck. Dat werkt allemaal niet meer. We wassen haar met van alles. Hebben bloedmonster enz genomen, die zijn na het lab toe.. Ze weten weer niet wat ze er mee aanmoeten. Wat moet ik met haar doen. De ene zegt dat ik haar beter kan laten inslapen. De andere zegt dat ik haar moet verkopen aan iemand die bij het strand woont. Het is gewoon zo zielig. Ze heeft zo ontzettend veel jeuk. Ik durf niet eens meer terijden (wat ze zweet heel snel) en dan jeukt meteen weer en vind ik ook zielig. Ze heeft alles open liggen van het krabben enz.. Overal wondjes.
Weet iemand iets wat ik kan doen. Maar kom aub niet aan zetten met medicijnen hier en dat daar.. Omdat je het ooit gehoord heb. Want ik geloof nergens meer in
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik weet het echt niet meer nu, en wil niet meer telang wachten voor haar.
veel liefs, Nadine