wat kan ik het beste doen? (hooikoorts)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sundance11

wat kan ik het beste doen? (hooikoorts)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 14:38

Ik ben er sinds kort achter dat mijn paard hooikoorts heeft.

Na gebruimk van ventipulmin ging het goed, ze hoeste en proeste niet. na 4 weken begint ze weer te hoesten, tijdens het rijden in de bak en in de stal. ze heeft weer een loopneus. Ik ben sinds gisteren begonnen met de homeopatische druppels van josefien (natuulijk in balans) en ze heeft een reinigingskuur gekregen.

Mijn vraag is wat kan ik het beste doen, wel gewoon blijven rijden, of juist niet. ik heb ook een net relief besteld die krijg ik van de week.

Ik wil eerst het resultaat van die druppels en kuur afwachten voordat ik weer naar de dierenarts stap.

Ben benieuwd naar jullie reacties en wat jullie doen bij paarden met hooikoorst!!

groetjes Esther en Sundance

ellepel

Re: wat kan ik het beste doen? (hooikoorts)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:07

er zijn nogal wat topics over hooikoorts/pollenallergie/headshaken

scroll eens een stuk terug in medisch dan vind je vast wel een boel..
Knipoog
ik rijd wel, tenzij het schudden zo erg is, dat mijn pony dreigt te vallen.
met rijden heb ik de teugels dan ook vrij lang, zo krijgt hij niet onbedoeld een klap in zijn mond.

rijden met een netje doen er al veel en werkt. ook tabletten voor mensen met hooikoorts worden wel gebruikt.

verder...tja, zoek eens in die andere topics!

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:29

ik heb mijn pony zo veel mogelijk buiten staan (frisse lucht) en als ze op stal staat, staat ze op zaagsel en krijgt ze nat hooi (stofvrij)
ook voer ik haar fenegriek bij, en dit werkt bij die van mij zeer goed!!

veel sucses er verder mee!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:58

een bloedproef laten doen, bij goede DAP's kun je dat doen, ze sturen het bloed op naar Brussel (althans bij Visdonk in Roosendaal) waar ze precies uitzoeken waarvoor het paard allergisch is, dan maken ze een serum van het paard z'n eigen bloed, wat je moet geven via een vast schema. Ze worden er dan (hopelijk) imuum voor. Dit werkt bij veel paarden schijnbaar, ik ken persoonlijk 2 gevallen waarbij de paarden al waren afgeschreven als zijnde "dampig" het bleek bij het ene paard een allergie voor berkenbomen te zijn, de ander was allergisch voor een bepaalde grassoort.

Tamara_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:10

mijn paard hoest ook en het is ook alleen tijdens het rijden verder heb ik niet gemerkt dat ze hoest ....de vee arts vertelde me dat ze bronchites heeft...maar nu ik deze berichten heb gelezen kan het dus ook hooikoorts zijn of misschien allebei....maar ik rij wel gewoon en als ze te hevtig hoest of als ik denk dat het echt niet gaat dan stop ik er gewoon mee.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:05

Ik ben er ook sinds kort achter dat Gamier hooikoorts heeft. Ook hij kreeg ventipulmin. Ik ben hier echter zelf mee gestopt aangezien hij er heel erg heftig op reageerde.

Ik rij nu met zo netje en ik kan niet anders zeggen dan dat het helpt. (hij schut stukken minder) Ook geef ik hem allergo kruiden. Hij vond ze eerst niet te vreten maar door slobber gaat het best.

We zijn nu 2 weken verder en ik moet zeggen dat ik al verbetering merk. Oké hij is nog niet helemaal de oude en dat zal hij ook pas weer worden als de hooikoorts tijd over is. Net als bij mensen is er nog steeds geen medicijn wat hookoorts kan genezen. (mocht iemand dit medicijn wel hebben ik hou mij aanbevolen!) Ik leg mij daar maar bij neer.

Sterkte met je paardje!

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 11:05

thanx voor jullie reacties, ik wist ook wel wat ik moest doen, maar toch als ze veel hoest ben ik altijd zo bang dat het iets ernstigs is.

ze krijgt ook nu homeopatische druppels en een reinigingskuur.

Maare zo'n bloedtest om dat serum te laten maken hoeveel kost dat ongeveer en kan iedere dierenarts dat?