Is dit zomereczeem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LilPetat

Is dit zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 16:07

Mijn pony schuurt in de zomer een beetje, hij schuurt niet heel zijn staart open en is ook niet onrustig door de jeuk ofzo, maar hij schuurt dus wel. Hij doet dit echt alleen in de zomer, en als ik zijn staart kam merk ik ook dat hij het fijn vindt als ik over zijn staartwortel gaat en dat is hetzelfde bij zijn manen. Hij is nu 9 jaar, en had dit vorig jaar ook, toen is het ook niet echt erg geworden.
Denken jullie dat dit echt zomereczeem is, of gewoon een beetje onschuldige jeuk?

Marja1988

Re: Is dit zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:26

zomereczeem in een lichte fase denk ik

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:23

Het lijkt er wel op. Toen ik mijn pony kocht op bijna 1-jarige leeftijd begon het ook zo, nu is ze 3 en staat ze onder een boett. Met de jaren wordt het erger. Kan zijn dat het zo blijft, het kan ook erger worden.
Je kan het af en toe insmeren met iets jeukstillends, is misschien wel fijn voor je paard.

LilPetat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 20:00

Dankjewel voor de reacties! Ik hoop maar dat het geen echte zomereczeem is, en wat raden jullie aan voor iets jeukstillends (zal ook eens de zoekfunctie gebruiken..)?

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:52

Ik raad je aan om een afspraak te maken met een homeopaat Vork
Ik heb mijn nieuwe paard nl gekocht met eczeem, maar het is wat anders waardoor ze er heel gevoelig voor is. Even medicijnen halen en dan is het als het goed is voor goed is over! Ik wist niet wat ik hoorde!

Jammer genoeg kan ik mn boettdeken niet retouren (net binnen) Boos!

Nadine22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:08

Hey
Ja ik denk dat dit inderdaad lichte zomereczeem is.
Maar gelukkig dus geen erge, maar hou het wel goed in de gaten.
Want het kan wel erger worden.
Veel succes ermee..

Veel liefs, Nadine

Nadine22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:12

@marja1988
Ik heb vorig jaar een paard verloren aan Zomereczeem en sta nu op het punt om mijn andere (enigste) ook teverliezen eraan. Dierenarts en alles is geweest. Er word gezegt dat er helemaal geen middel voor de exzeem is wat er tegen mij helpt.
Als de jouwe wel gehoplen heeft, vertel mij aub eens welk middel dat dan is..

Veel liefs, Nadine

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:12

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:36

hoi wij hebben er zelf 2 met zomerexeem en ze staan grotendeels op stal. bij broeierig of erg warm weer smeer ik de manenkam en staartwortel in met klitwortellotion(van het kruitvat, 2.09) en als ze naar buiten gaan spuit ik manenkam staartwortel en onderbuik in met veerust, ook let ik op met eiwit in de voeding, bij het teveel eiwitrijke gras gaan ze ook wat eerder schuren, tot nog toe gaat het bij ons goed

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:26

@ Nadine22: Hoe kan dat dan?

@ Marja 1988: Heeft je paard nu ook nergens meer last van? Wil je me even pm-en voor meer info? Ik heb hier ook wel interesse in.

Nadine22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:39

nou het eerste jaar dat het begon bij haar was ze 4. Die jaren ervoor hebben we nooit wat ontdekt. Maar toen wij het zagen schrokken we eigenlijk best wel. Vanalles gehaald, alles geprobeerd. Maar goed, het ging maar niet over.. Dierenarts ontzettend vaak geweest. Ook die wist het niet meer. Allemaal middeltjes zalfjes van alles. Ze was een Tinker/Fries, maar als je die manen zag, verschrikkelijk Verdrietig Die hebben we op een gegeven moment helemaal kort geknipt. Haar staart zag er niet meer uit. De wortel was helemaal rood en kapot. En dan haar onderkant van de buik, die was helemaal erg. Die was gewoon van voor tot achter helemaal kapot. Ook echt kapot. Kon geen singel om niets. Haar gezicht was zelfs al helemaal kapot, de jeuk verspreiden zich steeds meer... overal wondjes die begonnen te jeuken.
Steeds kreeg je weer te horen, dit helpt, dat helpt. NIETS HELPT
We hebben zelfs medicijnen uit belgie overlaten komen, want dat zou het echt zijn. "Wondermiddel tegen zomereczeem" Ja daag!
Helemaal niets.. Nou een boett deken dan, 1 uur en die was al helemaal kapot hielp ook niet. Ze lag en zat meer (om te schuren) dan dat je haar zag grazen. En als ze niet aan het schuren was, stond ze natuurlijk op stal. Zelfs daar hebben we over schrikdraad moeten bevestigen van binnen. Je kreeg tranen in je ogen om tezien hoeveel last ze had. Tot de dieren zei dat er gewoon helemaal nix meer aan tedoen was. Normaal begon het rond mei juni. Bij haar was het nooit helemaal overgegaan, maar begon het in februarie al heel erg.
Tot in mei. Het ging niet meer. En om haar te verlossen, was telaten inslapen. Ook de zee hielp niet zei de dierenarts. Ze lag gewoon overal open.
Dat is het verhaal van "Shelby" Alleen haar moeder, heeft nu precies hetzelfde en ook daar weet ik niet meer wat ik er mee aan moet...
Verdrietig

chantalmelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:05

Jeetje wat een verhaal zeg. Krijg echt kippevel als ik het lees. Wat vreselijk dat je er dan ook helemaal niets aan kunt doen. Gewoon machteloos.

LilPetat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 08:42

Een Boett deken vind ik niets aangezien hij er niet echt last van heeft, ik merk alleen dat hij het gewoon fijn vindt als ik zijn staart en manen krab.. Ik denk idd dat ik wel iets ga zoeken wat de jeuk kan verminderen. Ik heb al gekeken bij het kruidvat voor klitwortellotion, maar ik kan hem dus echt nergens vinden! Hoe ziet de verpakking eruit, Bruine? Ik heb echt heel de winkel al gehad, vandaag ga ik nog een keer kijken en anders maar even aan iemand vragen of ze het hebben.
Nadine22, wat erg voor je zeg! Ik hoop dat je nog iets vindt wat je paard kan helpen!