Wanneer voor het eerst naar de tandarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Wanneer voor het eerst naar de tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 09:32

Vanaf welke leeftijd is het aan te raden om te beginnen met controles/behandelingen van de paardentandarts? Mijn ruintje is nu ruim 2 jaar, en ik dacht erover om over een jaar de tandarts voor het eerst te laten komen?

BiondaMax

Re: Wanneer voor het eerst naar de tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:02

Als het paard drie is, maar voor dat je het zadelmak gaat maken. Eerder heeft geen zin omdat het paard dan aan het wisselen is. Met drie jaar kun je dan controleren of de ruinetanden eruit moeten en of er nog doppen op de kiezen zitten. En kan er indien nodig geraspeld worden. Dan kan het paard bij het zadelmak maken geen slechte ervaringen krijgen door problemen met de tanden.

Seventje

Re: Wanneer voor het eerst naar de tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:35

Ik heb mijn jonge paardje met 2.5 jaar laten controleren door de Tandarts omdat ie het heel moeilijk had met doppen wisselen en ook al een zooi haken had waardoor hij nauwelijks kon eten. Zijn doppen zijn daarom ook getrokken en zijn wolfstandjes ook al.

Maar mijn merrie ging pas naar de tandarts toen ik haar ging inrijden toen was ze 3 jaar.