Ervaringen met BioSynov (complex)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Ervaringen met BioSynov (complex)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 07:09

Ik zit erover te denken om één van mijn paarden BioSynov bij te voeren.
Maar voordat ik mijn geld daarin stop, wil ik graag de ervaringen met dit homeopatische middel weten van anderen!

(www.biofarms.nl)
BioSynov:
Presentatie:
Vacuüm verpakte poeder.Homeopathisch Diergeneesmiddel voor paarden wetenschappelijk geformuleerd voor gewrichten, pezen en spieren. Om te voorzien in het onderhoud van de Synovia (gewrichtsvloeistof) en het bindende weefsel.

Indicaties: Geconstateerde slechte gewrichten, stijfheid, duidelijk hoorbare gewrichten etc. Stopt slijtage op de gewrichten. Bij beschadigde spieren en pezen wordt het genezingsproces met weken versneld.

BioSynov Complex:
Presentatie: Vacuüm verpakte poeder. Supplement voor paarden. Wetenschappelijk geformuleerd voor gewrichten. Om te voorzien in het onderhoud van de Synovia (gewrichtsvloeistof)het kraakbeen en het bindende weefsel.

bruintje89

Re: Ervaringen met BioSynov (complex)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:02

Ik heb een tijdje geleden inderdaad Biosynov bijgevoerd aan mijn paard. Dit was op aanraden van de DA. Hij had op dat moment beenproblemen (deze problemen zijn blijvend) maar toen ook een tekort aan gewrichtsvloeistof.

Ik heb destijds 3 dozen opgevoerd geloof ik, en daarna was zijn gewrichtsvloeistof weer helemaal goed.

Het heeft bij mijn paard zeker geholpen, en als hij weer problemen krijgt met zijn gewrichtsvloeistof, dan ga ik zeker weer over op de Biosynov. Tot nu toe loopt hij goed, en hopelijk blijft hij goed lopen! OK dan! OK dan! OK dan! Volgens mij mag je het alleen niet voordurend blijven geven!

Mag ik vragen wat het probleem is bij jouw paard? Hyper! Hyper! Hyper!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 08:09

bruintje89 --> Volgens mijn hoefsmid heeft mijn paard een licht te kort aan gewrichtsvloeistof. Hij heeft achter bij de kogels ook iets gallen.

Hij raadde mij aan eerst BioSynov Complex te voeren en daarna gewoon BioSynov.

Heb jij alleen BioSynov gevoerd of ook BioSynnov Complex?

bruintje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:37

Het is alweer een jaar of 3 geleden dat ik het gebruikt heb, maar ik durf je niet te zeggen of ik Biosynov of Biosynob (complex) heb gebruikt.

Ik heb even gekeken op de site die je opgaf, maar erg veel verschil kon ik er eigenlijk niet uit halen!

Vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat de hoefsmid kan zien dat er in de benen van je paard gewrichtsvloeistof ontbreekt. De DA heeft het destijds bij mijn paard geconstateerd d.m.v. een naald bij zijn kogel erin te steken. Nadat de naald erin zat, kwam de gewrichtsvloeistof eruit (spuiten) omdat het te dun was. Het hoort stroperig te zijn. Volgens mij kan je dat niet echt constateren aan de buiten kant, maar ik kan het ook mis hebben hoor!

Nadat ik gestopt was met Biosynov, ben ik overgegaan op Equiflexion van de Paardendrogist. (www.paardendrogist.nl)

Na een half jaartje ongeveer ben ik overal vanaf gestapt, en nu krijgt hij helemaal geen supplementen meer voor zijn gewrichtsvloeistof.

Mocht je het zeker willen weten of hij een tekort of te dun gewrichtsvloeistof heeft, raad ik je toch aan om het te laten testen bij de DA. Als hij er verder niet kreupel op loopt, of niet onregelmatig, zou ik er eigenlijk niet echt iets aan doen, maar er naar laten kijken is natuurlijk altijd een optie! (Ook al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:58

Ik heb het ooit (jaar of 8 terug)via de DA gehad voor mijn 1e paardje (draver).
Bij hem heeft het in combinatie met rust, speciaal beslag wel goed geholpen al wilde hij het eerst niet echt eten (rook naar kerrie..?) maar toen hij eenmaal het met elke maaltijd kreeg at hij het toch wel want anders kreeg hij honger (eten was zijn grote hobby!)
Volgens mij had ik gewoon Biosynov.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:10

Ik heb het ook een keer voor een 14 jarige ruin gekregen. Die is er na 1 kuur super van opgeknapt alleen werkte het bij hem op zijn hormonen, hij werd heel veel MAN.... pffffffffff.

bruintje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:27

Ik mengde het altijd door mijn slobber heen. De slobber kreeg toen een chemisch geel kleurtje! Hij at het echt alleen maar als het door zijn slobber heen was gemengd! Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:52

Hahahahaha ja vies kleurtje he

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:59

geen ervaring met het product zelf. wel goede ervaringen met OsteoCure! aanrader!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:43

Osteo-Cure de homeopatische druppels?? Bedoel je die?

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:44

ka, die. PERFECT!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 17:20

bruintje89 schreef:
Vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat de hoefsmid kan zien dat er in de benen van je paard gewrichtsvloeistof ontbreekt. De DA heeft het destijds bij mijn paard geconstateerd d.m.v. een naald bij zijn kogel erin te steken. Nadat de naald erin zat, kwam de gewrichtsvloeistof eruit (spuiten) omdat het te dun was. Het hoort stroperig te zijn. Volgens mij kan je dat niet echt constateren aan de buiten kant, maar ik kan het ook mis hebben hoor!

Verschil in Biosynov en Biosynov Complex heb ik ook nog niet kunnen vinden, maar mocht ik het gaan gebruiken ga ik daar natuurlijk eerst even over bellen.

Wat je zegt over de gewrichtsvloeistof klopt natuurlijk wel. Maar de hoefsmid hoorde/voelde met het optillen van de hoef dat het niet helemaal soepel liep. Verder loopt het paard er wel goed op, maar heeft wel wat gallen achter bij de kogels.

Wat betreft de andere genoemde producten, daar ga ik zeker ook is naar kijken!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:45

Mijn paard at het ook bijna niet... alleen met suiker slobber en dat soort lekkerheden.
Ik durf niet te zeggen of het helpt want toen ik het ging geven gingen ook de temperaturen omhoog, en als het warmer wordt loopt mijn merrie ook beter.
Dus ik heb er geen mening over.. ik vond het wel errug duur...

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:21

Ik heb het ook een tijdje gebruikt voor mijn (toen 25 jarige) merrie met artrose. Hoewel ze een makkelijke eter is, wilde ze de smurrie alleen door slobber gemengd eten.

Ik heb de Bio-Synov ongeveer een halfjaar geprobeerd. Dat heeft me een bom duiten gekost en ik heb nooit enige verbetering bij het paard gezien. Bij mijn paard heeft het dus niet geholpen.

Succes, Christina

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:11

chantal_cs schreef:
bruintje89 --> Volgens mijn hoefsmid heeft mijn paard een licht te kort aan gewrichtsvloeistof. Hij heeft achter bij de kogels ook iets gallen.

Is er een verband tussen tekort aan gewrichtsvloeistof en gallen dan?