Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

)Vonnie84 schreef:Welke kleur is de snot die uit zijn neus komt? Als deze doorzichtig is, is er niets aan de hand. Maar ik vermoed dat dat nu niet het geval is.
En onder het rijden, is het echt hoesten of is het proesten?? Want dat maakt een groot verschil. (Paarden kunnen niet niezen namelijk)
En dat bruin slijm kan ik zelf niet helemaal thuis brengen. Had hij toevallig net brokken gegeten? Iets anders wat bruin kan zijn is oud bloed, maar dat lijkt me nu niet.
Ik vind het moeilijk om er iets van te zeggen. Een paard hoort iig niet te hoesten. Overleg anders even met de eigenaar van het paard wat hij/zij er van vind.
*Vonnie84 schreef:Doorzichtige snot kan nooit geen kwaad. Maar zo gauw het een kleur krijgt, moet je op gaan passen.
Uhm hoe leg ik proesten uit. Als je zelf door je mond uitademt en dan je lippen mee laat trillen. *moeilijk uit te leggen, want ik kan het niet zelf even doen om te kijken wat ik doe. Zit nl. op school*
En van dat bruine slijm weet ik dan ook niet. Theoretisch is het mogelijk dat er na 2 uur nog brokken tussen en in de kiezen zitten. Maar dan moet hij ondertussen niet iets anders gegeten hebben.
Maar ik zou even overleggen met je eigenaar van het paard. Waarschijnlijk heeft die er ook genoeg verstand van om te kunnen vertellen of er iets mis is of niet.
). Maar dat verschil is duidelijk te zien als je weet wat je moet zien. Hoesten is gewoon hetzelfde als bij mensen. Mond wijd open en vanuit de longen hoesten. Proesten is gewoon als ze met de lippen trillen zeg maar.
Vonnie84 schreef:Proesten kan helemaal geen kwaad. Doen ze meestal als ze het naar de zin hebben of er zin in hebben. Hoesten kan wel kwaad. Een paard mag nooit en te nimmer hoesten (behalve als ie zich versilkt). Maar dat verschil is duidelijk te zien als je weet wat je moet zien. Hoesten is gewoon hetzelfde als bij mensen. Mond wijd open en vanuit de longen hoesten. Proesten is gewoon als ze met de lippen trillen zeg maar.
Wat raar en jammer dat de eigenaar er weinig verstand van heeft. Dan is het idd toch maar goed dat bokt bestaat