Smooth Locomotion

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Smooth Locomotion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 19:24

Heeft iemand ervaring met dit produkt en hoe is het bevallen en waarom is het gebruikt?

Ik kan er weinig info over vinden en de zoekfunctie hier brengt ook geen uitkomst.
Dus wie-o-wie?

Ratjetoe

Re: Smooth Locomotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:24

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van Smoothe Locomotion! Die van mij had altijd wat opstartproblemen, maar verder goed gezond. Sinds ik Smooth Locomotion ben gaan gebruiken kan ik hem veel sneller oppakken en er net wat fijner doorheen werken! Het is niet goedkoop, maar dit is een product wat wel degelijk werkt en dan vindt ik het ook niet erg dat het wat meer kost!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:27

Mijn paard heeft het ook een tjid gehad en nu nog krijgt hij het wel eens een periode. Grappige is dat hij het gerust een periode eet en zo opeens het kan laten liggen Clown
Hij kiest er dus zelf voor of hij het wil of niet.
Mijn ervaring is dat de doorbloeding in de achterhand erg verbetert. Mjin paard zweette bijvoorbeeld nooit op zijn kont. Toen ik dit ging voeren en ik aan het trainen was liepen de straaltjes gewoon van zijn kont!
Dus ik ben er ook over te spreken.

Oja, ik ben er mee begonnen ivm stijfheid en soms lichte onregelmatigheid van mijn paard met onduidelijke oorzaak.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 11:29

Dank voor je reactie Ratjetoe.
Fijn dat jouw paard er zo goed op reageert.

Ik twijfel namelijk tussen smooth locomotion en Bounce Back. Daar heb ik goede resultaten mee gehad en het probleem waarvoor hij het kreeg is nu gelukkig weg maar helaas is er een ander probleem voor in de plaats gekomen.

Als mijn ruin heeft gelegen is zijn linkerschouder nl behoorlijk stijf. Des te langer hij loopt des te beter gaat het weer maar tijdens het rijden voel je nog steeds dat het niet helemaal lekker gaat.

Hij heeft 1 jaar rust gehad en ik heb hem net 2x 10 min. gereden en het zit me niet lekker dat zijn linker schouder ws stijf is.
Zodoende vraag ik wat ervaring aan anderen want ik ken het produkt niet.

Ik ga het proberen en werkt het niet dan toch maar even de DA erbij.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 11:31

Ratjetoe en Djilan, gebruiken jullie het als 'kuur' of op onderhoudsbasis?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:32

Ik heb het in het begin langdurig gegeven, tot mijn paard het eigenlijk liet liggen. Nu gebruik ik het als kuur, vooral in de winter als ze eerder last krijgen van kou op de spieren ed.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:28

Ik gebruik het op onderhoudsbasis, de tabletten doe ik gewoon door het voer of door de zemelen, geen enkel probleem. Die van mij eet ze zelfs uit de hand!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 18:46

Oké, dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga nog eens even denken wat te doen. Kan maar zo zijn dat ik het ook eens ga proberen.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 08:05

joh proberen kun je het altijd, je merkt al heel snel resultaat! En als het bij die van jou niet werkt, dan koop je gewoon geen nieuw potje meer!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 19:26

Dat is zo. Ik twijfel alleen omdat mijn paard het probleem in de voorhand heeft en Smooth Locomotion meer geschikt lijkt voor de achterhand.

Maar proberen kan idd altijd. Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:31

Dan kun je beter Smooth Upperbody geven. Dat is meer voor de voorhand Ja

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 06:50

Ooo, bestaat dat ook? Tank yoe verrie mug!
Eens even naar informeren.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:15

wat is het? wat is de werkzame stof? En wat doet het volgens de fabrikant? Ik heb er namelijk nooit van gehoord.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:22

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:23

Een shiatsu therapeut die bij ons op stal een paar paarden heeft behandeld en ook humaan werkt gebruikt ook spullen van deze fabrikant.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:03

Wereld spul, Smooth Locomotion. Mijn paard zat vrij vast in zijn onderrug en dat verbeterde enorm met deze tabletten. Wel is het niet heiligmakend en is er nog steeds een manueel of fysio nodig voor het overige werk. Maar de resultaten waren in het begin echt enorm. Meestal stop ik ermee in de zomer en begin er weer mee richting herfst als het kouder wordt en Pablo wat strammer.
Ik ben eraan gekomen via een acupuncturist. Gebruik nu ook twee spray's van Sensipharm. Gedachten achter de spullen van Sensipharm heb ik gewoon een goed gevoel bij.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:42

Ik gebruik ook een spray, de Sensi Horse Powerspray.
Vooral voor de rugspieren...

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:43

Ranna, heb je het al geprobeerd en hoe is het bevallen?

Ik koop het altijd bij www.dekruidenstal.com, zeer tevreden over de afhandeling! Daar hebben ze idd ook de Sensi spray.

Heb je smooth locomotion gebruikt of toch de smooth upperbody?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 21:43

Nou, ik zal je vertellen dat het allemaal heel anders is gelopen.

Mijn paard was in zijn linkerschouder in het begin wat stijfjes. In de mate waar je denkt 'zie ik nou iets of zie ik nou niets'.
Dat was na een paar dagen duidelijker en ik begon dus te zoeken naar een oplossing voor hem.

Voordat ik echter ergens aan kon beginnen ging ik de paarden op een avond voor het naar bed gaan hooi brengen en kon mijn paard maar moeilijk meer van de plek komen. Toen zat het duidelijk in beide schouders Verdrietig .

Ik schrok me rot en heb hem gelijk de volgende ochtend in de trailer geladen en ben naar de kliniek gereden. Kreeg zelf een vermoeden van bevangenheid en helaas werd dat bevestigd.
Het was in hele lichte mate maar duidelijk genoeg.
Hij staat nu op ontstekingremmende pijnstillers en daarna moet hij het zelf doen. Ik heb contact gehad met Steffi van der Laarse en die heeft mij goede raad gegeven op het gebied van de homeopathie.

Het vreemde is dat mijn paard dus echt maar heeeel sober gevoerd wordt. Staat 24/7 buiten in een kale wei, krijgt daarom 4x per dag hooi, 2 x per dag 2 handjes eiwitarme muesli en 2 appels.
En tóch bevangen!
Nu weet ik dat ze tegenwoordig vermoeden dat het door het fructaan in gras komt en niet door eiwitten dus dat zou het bijna wel moeten zijn want eiwitten krijgt hij beslist niet teveel. Zowel het hooi als het weiland worden nooit bemest dus daar kan het probleem ook niet zitten.

Pfffff, ben ik notabene altijd bezig met hoe ik de paarden zo gezond mogelijk hou krijg je dit!

En ik had sinds 1 jaar net weer 2 x 10 minuten gereden omdat hij juist 1 jaar kreupel was geweest.

Mooi ships dus want nu liggen we er gelijk weer een paar maanden uit.
Nou ja, zolang het maar weer helemaal in orde komt.

Maar heb de Smooth Locomotion dus niet gebruikt zul je begrijpen Cool