Nou, ik zal je vertellen dat het allemaal heel anders is gelopen.
Mijn paard was in zijn linkerschouder in het begin wat stijfjes. In de mate waar je denkt 'zie ik nou iets of zie ik nou niets'.
Dat was na een paar dagen duidelijker en ik begon dus te zoeken naar een oplossing voor hem.
Voordat ik echter ergens aan kon beginnen ging ik de paarden op een avond voor het naar bed gaan hooi brengen en kon mijn paard maar moeilijk meer van de plek komen. Toen zat het duidelijk in beide schouders
.
Ik schrok me rot en heb hem gelijk de volgende ochtend in de trailer geladen en ben naar de kliniek gereden. Kreeg zelf een vermoeden van bevangenheid en helaas werd dat bevestigd.
Het was in hele lichte mate maar duidelijk genoeg.
Hij staat nu op ontstekingremmende pijnstillers en daarna moet hij het zelf doen. Ik heb contact gehad met Steffi van der Laarse en die heeft mij goede raad gegeven op het gebied van de homeopathie.
Het vreemde is dat mijn paard dus echt maar heeeel sober gevoerd wordt. Staat 24/7 buiten in een kale wei, krijgt daarom 4x per dag hooi, 2 x per dag 2 handjes eiwitarme muesli en 2 appels.
En tóch bevangen!
Nu weet ik dat ze tegenwoordig vermoeden dat het door het fructaan in gras komt en niet door eiwitten dus dat zou het bijna wel moeten zijn want eiwitten krijgt hij beslist niet teveel. Zowel het hooi als het weiland worden nooit bemest dus daar kan het probleem ook niet zitten.
Pfffff, ben ik notabene altijd bezig met hoe ik de paarden zo gezond mogelijk hou krijg je dit!
En ik had sinds 1 jaar net weer 2 x 10 minuten gereden omdat hij juist 1 jaar kreupel was geweest.
Mooi ships dus want nu liggen we er gelijk weer een paar maanden uit.
Nou ja, zolang het maar weer helemaal in orde komt.
Maar heb de Smooth Locomotion dus niet gebruikt zul je begrijpen