Zwemmers eczeem bij paarden???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

Zwemmers eczeem bij paarden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 12:19

Ik sprak gister iemand en die had nogal iets vreemd meegemaakt met zijn paard vorig jaar.

Als training ging hij regelmatig met zijn paard (koersende draver) zwemmen en dat deed het beesie graag.
Op een gegeven ogenblik werden zijn benen heel dik dus de DA erbij.
En die kwam na lang zoeken tot de conclusie dat het zwemmers ecxeem moest zijn..
Maar zowel hij als ik hebben daar dus nog nooit wat van gehoord bij paarden..

Dus heeft iemand dit wel eens meegemaakt of iets van gehoord???

Letizia

Re: Zwemmers eczeem bij paarden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:26

Zwemmers exceem is een schimmel, dus dat kan idd overgedragen worden, maar of paarden deze schimmel ook kunnen dragen, geen idee.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:28

bij mensen heeft deze schimmel invloed op de nagels en ze krijgen er verder geen dikke armen en benen van...
dus dit laijkt me nogal stug...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:54

Zwemmers-eczeem is een schimmel. Schimmels gedijen het beste in een warme en vochtige omgeving. Als de pH van de huid ook nog wordt aangetast door het vele wassen met zeep, kan de schimmel rustig zijn gang gaan. Was dus zonder zeep of met zeep met een neutrale pH. Droog de voeten goed af, ook tussen de tenen. Draag sokken die vocht opnemen en luchtige schoenen. Vraag uw huisarts of voetverzorger om een schimmeldodende voetcrème.

ik zou dit dier dus gewoon met mensenspul gaan behandelen, misschien wel iets wat ook voor kinderen kan, dat is vaak toch wat veiliger.?

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 09:53

missnynke schreef:
bij mensen heeft deze schimmel invloed op de nagels en ze krijgen er verder geen dikke armen en benen van...
dus dit laijkt me nogal stug...

Ik heb ooit eens zwemmers eczeem gehad en had toen dus hele dikke gevoelige voeten (oei oei oei lopen was een ramp..) dus misschien dat de "tenen" schimmel die kalknagels bij mensen veroorzaakt een andere schimmel is?

Hij had het vorig jaar en na een paar prikken en verdere behandeling was het weer over.
Maar ik vond het nogal vreem.. nog nooit van gehoord namelijk

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:51

he wat vervelend nou voor een koersende draver. (wel lief trouwens dat die trainer met en gaar zwemmen.).
mijn pony heeft ook een soort van zwemmers eczeem gehad. Ik heb inderdaad een middelte gehaald voor mensen (voor kinderen) en binnen twee weken (redelijk dik smeren) was er helemaal niets meer van te zien.