Acupunctuur bij gewrichts blessure??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Acupunctuur bij gewrichts blessure??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 12:02

Darmoor heeft een paar weken geleden haar kogelgewricht geforseerd en we blijven op dit momment een beetje hangen qwa genezing, ze krijgt Primeval en Cortaflex, nu zat ik te denken, zou acupunctuur helpen in het genezings proces, wie heeft hier ervaring mee?

Kyona

Re: Acupunctuur bij gewrichts blessure??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:15

Zo'n blessure heeft meestal wel tijd nodig - dus probeer niet te ongeduldig te zijn. Een paard die ik ken had zo'n 3 maanden nodig voordat het genezen was. Met acupunctuur in zo'n geval heb ik geen ervaring.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 18:51

Ongeduldig ben ik echt niet, ik stap al bijna 11 maanden door andere blessures, dus nog 2 maanden er bij zal me worst wezen, maar alles wat het kan bevorderen is fijn Knipoog

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:28

Ik denk dat het bevorderend werkt.
Bel anders morgen even met Erik Laarakker, die heeft tussen 8.30 en 9.30 tel. spreekuur.
tel kliniek 030-2961462

vragen staat vrij toch ?

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 23:37

Acupunctuur kan de pijn verlichten en daarnaast genezing bevorderen. Waar je veel punten kan behalen is Glucosemine Veterinair extra geven van Puur Natuur. Is zuiverder van grondstof dan Primeval en werkt efficienter. Prijs is duurder maar je hebt er minder van nodig. Zal vrijwel zeker door Eric Laarakker ook voorgeschreven worden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 17:19

Bedankt voor de tip van Erik Laarakker, ze had van het weekend echt een dip, ze had voor het eerst dag en nacht buiten gestaan en ze kwam haast kreupel in stap van de wei, gelukkig trok het na zo'n 5 min. stappen weer over, ik ben tot de conclussie gekomen dat het ws. door het grazen komt, ze staat op een vrij kale wei waardoor ze lang bezig is met grazen om aan voldoende eten te komen, dus dan staat ze al die tijd op haar voorbenen te leunen, dus nu staat ze 1 uur per dag op de wei en verder overdag op de paddock, er was al gelijk een groot verschil te zien, vocht bobbel aan de binnen kant was helemaal weg, ze was vandaag niks stijf toen ze van stal kwam, dus voorlopig weinig weide gang voor mw.

@ An-J ze krijgt al Glucosamine (Cortaflex)