merrie erg hengstig, hoe oplossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sancerre

merrie erg hengstig, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 17:14

Wie weet er een goed (homeopatisch!!!) middel tegen die vervelende hengstigheid van mijn merrie? (en dat ook best vaak) Ze gaat dan heel rustig lopen, zo van "ja lekker schop me maar". Zelfs de zweep is dan lekker. Vork In een groep gaat ze dan zelfs stappen. en wedstrijden zijn dan helemaal uit den boze.
Ze wordt niet gemeen of zo, maar zooooo aanhalig.
En zeg niet dat we dan maar een veulen moeten nemen. Ik wil gewoon dressuur rijden en er is geen plaats en tijd voor.
groetjes Renate

CarpeDiem

Re: merrie erg hengstig, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:46

geen homeopathisch middel, maar wel gewoon een geregistreerd geneesmiddel: regumate pig. Verkrijgbaar bij je dierenarts, werkt perfect!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:42

Je verhaal komt me zeer bekend voor, helaas. Mijn merrie is nu al bijna een jaar aan de prikpil en ondanks dat ze elke 6 weken (dat is echt vaak) de volle mep hormomen krijgt blijft ze hengstig worden, wel minder maar over is het zeker niet. Zonder prikpil is ze 8 dagen in de 3 weken van de planeet, met daarbij het risico dat ze me nog eens plet. :| Vorige week heb ik haar opnieuw laten scannen, alles is gezond, maar de eierstokken zijn ondanks de prikpil in volle omvang aan het werk. Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt, bij haar gaan de eierstokken eruit. Hele definitieve ingreep, maar ik wil haar niet meer verkopen, en voor een veulen heb ik toch geen geld, dus dan is het een betere oplossing dan doorknoeien met hormonen.

Voor jou zou ik geen homeopatisch middel weten. Ik heb een tijd Moody Mare gebruikt, maar dat werkt niet bij merries die lief hengstig zijn.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 19:58

Ik heb mijn paard recent door Laarakkers laten nakijken voor dit probleem en kreen Provarium Breeding voorgeschreven, er zijn er meerdere bij mij op stal met problemen met hormoonhuishouding en die zijn er positief over, dus ik ben heel benieuwd! Ik merk wel nu al dat de ergste hengstigheid eraf is en ze zich niet meer aan ieder willekeurig paard aanbiedt Knipoog .

Die van mij vind het idd ook heerlijk om tijdens het rijden dan geschopt te worden, lekker pissen, en is met wedstrijd nog ff een tandje erger. Ze zit zichzelf ook in de weg, daarom heb ik er ook naar laten kijken, ze kan soms gewoon weken achter elkaar hengstig zijn !!

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 21:01

Hoi,
nou, van regumate pig heb ik gehoord dat je dat niet zomaar mag geven als je wedstrijden rijdt. Ze gaan het ook produceren voor paarden maar die flesjes zijn kleiner. Er is op internet een formulier te vinden (www.knhs.nl) bij verboden middelen. Dan mag het wel.. Dus wie weet..
Ik was eigenlijk meer op zoek naar homeopatisch spul dat goed werkt.
greetz Renate

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 21:03

ja naar he, dat lief hengstig zijn.. Vork

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:57

Sancerre schreef:
ja naar he, dat lief hengstig zijn.. Vork

Ja Soms zou ik wensen dat ik zo'n sjachie, gillend exemplaar had i.p.v. eentje die je uit liefde bijna dooddrukt Knipoog

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:40

kijk op www.paardendrogist.nl daar hebben ze een middeltje met allemaal kruiden erin, het heet: Moody Mare. Het werkt echt heel goed!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 08:16

Ik gebruik bronscure van vsm (paardendrogist) vriendelijk niet al te duur en het werkt voldoende. Mijn paard was altijd heeeeeel erg hengstig, twee weken wel een week niet en zo door. ze wordt nu nog regelsmatig hengstig maar veel minder en je hebt er ook minder last mee met rijden. Ik zou zeggen koop een potje en na een week moet je al resultaat zien.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:48

je kan haar ook laten opvoelen. paard bij ons op stal bleef maar hengstig en het bleek dat ze cystes op haar eierstokken had, waar door er iets in de hormonen gebeurde.. in elk geval het zat daar binnen niet goed, dus misschien kan je dat beter even uitsluiten. anders gooi je er rommel in terwijl het niet werkt. het is best duur als je homeopathische spulletjes gaat gebruiken en zo'n onderzoek kost je misschien maar 50 euro ofzo en dat is eenmalig