veulen - warmte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veronake

veulen - warmte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:08

heeft jullie veulen ook zo veel last van de warmte, de mijne zweet echt hard.. hij is aant uitruiven maar dat duurt wel lang he
iemand ervaring??

Seventje

Re: veulen - warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:27

Het is nu ineens wel erg warm weer. Terwijl er vorige week nog vorst aan de grond was.

Mijn jonge paardje 3 jaar is ook nog een beetje aan het verharen. En mijn merrie van 6 jaar lijkt er ook maar niet vanaf te komen. Zo lijkt het voorbij en dan een dag warm weer. Hup weer in de verharing.

Ze komen met dit warme weer ook bezweet van het land dus zo gek is het niet dat jouw veulen nog aan het verharen is en erg zweet.

Help je veulen een beetje door hem wat te poetsen zodat ie sneller door zijn haren heen gaat.

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:15

Je kunt je veulen eventueel scheren. Dat hebben wij ook een keer gedaan. het veulen was naderhand erg blij en een stuk fitter. (Op advies van de DA)

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:25

Het zal ook de overgang van het weer zijn: vorige week was het koud, nu bloedheet. De meeste paarden zijn sloom en zweten zelfs op stal al. Zou me er dus geen zorgen over maken. Als ie dik in de vacht zit, is het logisch dat hij wat meer zweet. Grappig woord: uitruiven, nooit van gehoord!