TKC: ervaringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bleuke

TKC: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 09:24

Er zijn al een hele hoop topics over zomereczeem maar ik wil graag specfiek jullie ervaringen met TKC horen (de bekende groene flessen)

Ik doe het 1 à 2 maal per week op de staartwortel en manenkam. De dag erna zitten er altijd schilfers in de manen en staart. De bovenste huidlaag laat los in 1 dag tijd. Zaterdag vb. zag de huid aan de startwortel er helemaal roze-gelig uit (het is een zwart paard), TKC opgedaan en zondag had de hele bovenste huidlaag losgelaten.
Tussenin doe ik er tegelmatig babyolie met teatree olie in of uiercreme om de huid terug zacht te maken. Het blijft wel jeuken want zodra ik hem op een wei met bomen zet, gaat hij weer schuren.

Nu is mijn vraag: komen die schilfers door de zomereczeem of door de TKC die de huid aantast. Het voelt op je handen als een tamelijk agressief product dus ik vraag me af of ik niet beter overschakel naar mildere producten of hem onder deken zet.

besita

Re: TKC: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:49

idd ,ik vindt het ook een zeer brandend product ,als je het tot de haren kan beperken valt het nog mee ,maar zodra je er veel aansmeerd en het loopt een beetje op de hals ,heb ik ook de ervaring dat de huid verbrandt en al helemaal als de paarden nu met zo'n goed weer buiten staan .Ik had een paar jaar terug een merrie die echt verbrandt was dorr ktc ,ik gebruik het liever niet meer

bleuke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 13:16

Had ze dan ook altijd schilfers na het aanbrengen van de TKC? Of ook zonder TKC?

bleuke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 10:02

nog meer ervaringen?

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:11

Er is een centraal topic waarin alle producten besproken (kunnen) worden.