Help! wat moet ik met een kale pony??:S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vapojerov

Help! wat moet ik met een kale pony??:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 22:40

[b] wie kan mij helpen? ik heb een schimmel ruintje van 12 jaar, hij is vroeger vaak erg ziek geweest(kolieken) maar is daar gelukkig doorgekomen, maar nu begint de volgende elende:
Hij eet continu zijn eigen mest, word mager, loopt slecht, ziet er uit als een paard van 25, doffe haarkleur, hele slechte conditie en het ergste is hij laat over al zijn haar los, nu zit er wel een klein beetje nieuw haar onder maar bijna nix. hij is geschoren en heeft heel kort haar dus verleist het nu tot op zun huid. de hoefsmit dacht asan verstikking van het haar door bijv deken, maar dat lijkt me heel sterk want hij heeft het juist heel erg op oren en benen en kaken waar helemaal geen deken is geweest van het winter. het haar ziet er heel vreemd uit en het is net of er een wondje is geweest dat als je dan het haar pakt dat je het los kantrekken en er nog vies wondvocht aan zit. zun billen en rug zijn al bijna helemaal kaal en de selecties komen er weer aan op concours en mun zusje en hij zijn net zo goed op weg. ik weet me geen raad meer kan iemand me zeggen wat het is of er een oplossing voor of zelf ervaring mee? Huilen .
alvast heel erg bedankt,
vriendelijke groeten

veerledec

Re: Help! wat moet ik met een kale pony??:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:47

Pff, klinkt ernstig! Hier moet je een goede dierenarts bijhalen hoor. Het mest eten, energieverlies en vachtproblemen lijken te wijzen op een gebrek aan de juiste voedingsstoffen, maar t kan ook een leverprobleem zijn. Raadpleeg iemand, en laat zeker zn bloed controleren.
Veel sterkte.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 06:56

Inderdaad, even een APK laten doen en alles checken!! Dit klinkt niet als iets dat je moet laten gaan....
Ingrijpen. Sterkte ermee

vapojerov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 10:44

mun pony krijgt al reeds extra vitaminen over zijn sportbrok, hij krijgt zemelen, lijnzaad en slobber.dus ik dacht daar kan nix aan fout zijn toch? maar gisteren lied ik me ook vertellen door dat ie juist slobber en zemelen krijgt zijn vitaminen en mineralen via zun mond erin gaan maar niet op genomen worden omdat het er door de zemelen enzo er aan de achterkant zo weer uit vliegt. maar bedankt voor je tip om bloed onderzoek te laten doen,en lever probleem klinkt behoorlijk eng. ik denk dat ik mun spaarcentjes maar even uit geef aan de volledige apk Pling . bedankt en groetjes!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:47

succes,
laat je ngow eten wat de DA zei ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:27

ik zou dit dier iets erbij geven dat zijn darmen beter gaan functioneren, lijkt me namelijk dat daar iets niet goed zit...

vapojerov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:44

Ik had gisteren mun jonge paard van 3 weer helemaal op de kop staan van de koliek, ze was weer bijna aan het eind van haar latijn dat was heel erg kl**** ze is net 3maand geleden geoppereerd aan koliek, maar gelukkig gaat het weer goed met haar, maar wat ik zeggen wou de dierenarts was er daarom 3 x en bij de laatste keer heb ik heb hem gevraagd een bloedtest te doen bij mun schimmel en hij vertrouwde het ook niet echt, en vanavond om half 7 krijg ik de uitslag dus ik kruis mijn vingers!!!! ik hoop dat jullie met me mee doen;). ik laat het jullie nog weten.
ellepel ik weet zeker dat er met zijn darmen nix mis is daar zit alles wel ok maar de dokter dacht ook aan zijn lever, en hij krijgt al alles wat ie krijgen kan voor zijn darmen omdat ie al koliek patient is geweest en ik zit natuurlijk nie weer te wachten op kolieken ofzo.maar als het geen lever of iets anders is gaan ze hem controleren op darmkanker of gezwellen die bij schimmel voor namelijk voor komen. bedankt voor jullie steun:D
groetjes

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 03:54

en wat zei de va?

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 07:50

ben ook benieuwd naar de uitslag...

vapojerov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 19:41

nou mensen bedankt voor het duimen zijn organen waren allemaal super, maar de dA kon nie verklaren wat ie wel kon zien. mun pony heeft een paar lichte ontstekings te zien in zun bloed en verder een sprierziekte die normaal gesproken alleen bij de grand prix paarden voor komt. paarden die min 6 keeer per week trainen.een ziekte die de spieren eerst aantast (in dit stadium zit mun pony) en daarna op eet:s . hij vond het heel raar en heeft er geen verklaring voor we horen maandag wat meer want hij zou zich er in verdiepen, ik laat jullie nog weten wat ik er aan moet doen.