kleine kale plekjes.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gamble

kleine kale plekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:45

Het viel gisteren ineens op Corenzo heeft op zijn borst hele kleine mooie ronde lichtere plekjes maar toen ik beter keet zag ik dat die plekjes kaal waren. Vandaag zag ik ze bij een oor ook. Het haar erom heen bedekt het iets vandaar dat het alleen lichter lijkt. Of ik moet aan een bril of ze zijn plotseling gekomen ze zijn me nog niet eerder opgevallen. Aan de binnenkant van zijn achterbenen heeft hij ze ook maar dat had hij al, ze lijken alleen nu wat duidelijker en iets groter.
Morgen komt de DA voor het kuchje wat nog niet helemaal over is maar heeft iemand enig idee was het kan zijn??
Het is niet rood, geirriteerd of wat dan ook, gewoon kaal. Maar voordat we een naakte pony hebben...............

Marja1988

Re: kleine kale plekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:55

Is het geen schurft?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:01

klink me bekend in de oren... Mijn merrie werd vorige maand opeens 'kaal' op haar borst (boeg) en in haar lies. Ik heb een weekje afgewacht,en toen zag ik nieuwe haartjes doorkomen. Ik heb toch de DA gebeld,en alles even uitgelegd,en hij zei dat het waarschijnlijk een extreme vacht wisseling was... (oude wintervacht laat opeens helemaal los,en maakt plaats voor zomervacht..) Maar toch vind ik het raar dat het alleen op die plaatsen was... Vork

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 11:07

Marja1988 schreef:
Is het geen schurft?

Ik heb het aan de instr laten zien en we denken van niet. Ze zien er namelijk heel schoon uit. Gewoon kleine plekjes zonder haar. Het kan door het verharen zijn dat ze opvallen maar ik vond het zo plotseling. Da is geweest moet alleen nog het verhaal horen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:15

echt schurft komt niet zo vaak voor, je ziet vaak dat bij het verharen deze kale plekjes komen, waardoor? geen idee.

kan een schimmel zijn, die plekjes zijn ook vaak rond, maar hoeft niet,
laat ff weten wat de veearts ervan zegt!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 07:35

of misschien is de stofwisseling een beetje ontregeld door de verharing, gebeurt wel vaker

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:12

Ze waren hem gisteren vergeten, dus zelf een afspraak gemaakt. Moet zo eerst een schoolreisklantje ophalen en dan ga ik even informeren.