Opgelopen kogels achter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Opgelopen kogels achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 16:57

Gister zag ik t al bij me paardje. Toen ik 's ochtends op stal kwam had ie dikke kogels aan beide achterbenen. Heb toen rustig gereden op t harde. (buitenritje) Vanochtend had ie t nog. Lijkt echt alsof z'n hele onderbeen is opgelopen. Heb afgespoten en gestapt. Toen even gelongeerd. En weer afgespoten. Daarna was t wel weer wat beter. Vind dit zo raar. De DA zei dat t kan liggen aan t hooi. En dat ik t even een paar dagen moet aankijken. Zolang ie niet kreupel loopt...
Maar nu ga ik vrijdagnacht al op vakantie. Heeft iemand nog enig idee wat t zou kunnen zijn??

(als ie wondjes heeft loopt t ook gelijk helemaal op, maar ik kon echt helemaal nix vinden)

Kyona

Re: Opgelopen kogels achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:18

Als het aan het hooi/gras zou liggen kan het omdat je paard veel op stal staat: stalbenen. Alleen dat is dan vaak na max 5 minuten stappen helemaal weg. Als idt niet het geval is, kan het zijn dat je paard bijv. een virusje heeft. Daar hebben ze ook vaak dikke benen van. Als ze geen koorts hebben gaat dit vanzelf weer over met wat rust. Dus zou in ieder geval niet te intensief met je paard aan de gang gaan. Alvast fijne vakantie!

Needje

Re: Opgelopen kogels achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 19:21

Was net nog op stal geweest in me pauze, en toen waren ze al een stuk beter. Zag weer de groeven van de pezen. Morgenochtend maar weer kijken. Iemand van stal had t vorige week ook zei ze (r paard dan he). Maar die heeft t nu niet meer.
Me paard staat elke dag buiten. Meestal van een uur of 2 tot het donker wordt. Ik kijk t nog wel even aan.