Weven????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rixt_

Weven????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 16:24

Hoihoi,
Mijn paard weeft, ze staat nu 4 weken op dr nieuwe stal. Heb haar eerst 6 maanden op een andere stal gehad,hier deed ze het helemaal niet. maar nu is het echt niet meer normaal. Op dit moment staat ze dag en nacht buiten dus doet ze het niet, in de wei kan ze overal heen waar ze wil maar zodra ik haar op stal zet om te poetsen wordt ze helemaal gek. Ze gaat alleen maar heen en weer en dan weer vooruit/achteruit enz enz.. ze kan niet een minuutje stilstaan. heb het ook geprobeerd met pony's in de stallen naast haar maar dit help maar een klein beetje. ze doet het nu nog steeds. Het lijkt wel of ze zenuwachtig is als ze op stal staat. Ik heb haar nu drie-kwart jaar.

Ook kan ik haar niet buiten poetsen als ik alleen ben omdat ik haar niet vast kan zetten, zodra ze doorheeft dat ze vaststaat raakt ze helemaal in paniek en gaat ze hangen. Wanneer iemand haar buiten vast heeft en ik ga haar poetsen is er juist weer niks aan de hand. Dan is ze zo mak als een lammetje.

????????????????????

Weet iemand hoe dit kan?? wat kan ik eraan doen?

Kyona

Re: Weven????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:15

Door het weven blijkt wel dat ze het in haar stal niet naar haar zin heeft. Het handigste is om de oorzaak te achterhalen en weg te nemen.
Wat het vastzetten betreft: zet je haar dan aan 1 touw vast onder haar kin zeg maar of tussen 2 touwen? Mijn paard gaat bijv. hangen als ie aan 1 touw staat maar tussen 2 touwen (aan zijkant halster) weer niet. Van Kavalkade heb je een speciaal halster dat wat meeveert. Ook zijn er bijv. rubberen vastzetlijnen (te sparen bij Equimax) die wat meegeven.

Rixt_

Re: Weven????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 19:02

Ja, we hebben zo'n rubberen lijn gebruikt, daar zit dan weer ijzer binnenin? bedoel je die? die heeft ze toen stukgetrokken. Maar dat van tussen 2 touwen vind ik wel een goede tip, dankje Lachen Ik zal het eens proberen.