Betadineshampoo ontsmet wel, dus als je paard zo hard schuurt dat hij/zij er wondjes van heeft is het mss wel een idee. Maar om echt te behandelen denk ik dat je beter een specifiek product gebruikt. Dat is er immers voor ontwikkeld
Dat is een goeie vraag mijn paard schuurt altijd als ze ingevlochten is. Ben benieuwd of een keertje wassen met betadine shampoo kan helpen te voorkomen dat ze haar manen kapot schuurt.
tea tree olie werkt daar erg goed tegen, als ik zie dat oris met dr staart geschuurd heeft, was ik em met betadine of tea tree shampoo, en daarna doe ik er tea tree olie op ( verdunt) wekt bij haar perfect!
en.... de vliegjes blijven ook lekker uit de buurt
Ik denk dat ze schuurt omdat de vlechtjes trekken. Ik zou haar niet langer ingevlochten laten staan dan nodig is.
Verder bestaat er ook een product van Leovet dat sweet itch heet. Ik zou regelmatig de manen en de staart wassen met Tea Tree shampoo, en aansluitend dit product insmeren.
En als je paard er echt zo veel last van heeft, dan vlecht je toch niet?
heej Distel schuurt boven in de staart en bijna de hele manen zijn borstelachtig . Het is ook al begonnen op z'n hals .. Wormen lijkt me sterk want het schuren komt ieder jaar terug en ontwormt word hij ook regelmatig . Dus eerst wassen met betadine shampoo en daarna tea three olie eroverheen zou dat helpen ?????
als het iederjaar terug komt zal het wel eens zomerexeem kunnen zijn.
Je zou het wel kunnen proberen met kerato shampo (uit de ruitersportzaak) Dit heb ik bij mijn paard ook gebruikt toen hij schuurde en dat was vrijwel meteen over
En hoe denken jullie over Equi ZT shampoo (zwavel teer shampoo) van de paardendrogist...?? Mijn paardje schuurt ook haar staart en ben van plan om haar hier eens mee te wassen. Iemand ervaring?? (ze heeft geen wondjes maar de staart is wel kaal...)
Betadine Scrub werkt goed bij manen en staart schuren. Daarna smeerde ik het wel eens in met Eczema balm. Equi ZT shampoo is ook een hele goede maar gebruik ik vaak voor mijn merrie omdat die naar een winterseizoen met dekens vaak schilfers heeft
dank jullie wel voor de vele reacties ik denk dat ik al een oplossing weet ik ga eerst die kerato shampoo proberen en als die niet lukt ga ik met betadine scrub aan de slag . Werkt dat ook niet ga ik overleggen met de stalbasin of ik eventjes een da moet laten komen zodat die iets voorschrijft ....
Als mn fjord erg veel last heeft van zn zomerexceem was ik hem ook altijd met betadineshampoo en smeer hem als alles droog is met teatreeolie en het dat werkt perfect, bij de mijne.