ik snap er niks meer van weet iemand nog wat??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

narik

ik snap er niks meer van weet iemand nog wat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 21:27

Ik heb me paard een half jaar geleden naar de fysio gehad omdat hij rechtsvoor aldoor stijf liep..Ik heb hem naar de fysio gedaan omdat rechts zijn slechte hand was en hij ook moeite had met stelling op de rechterhand.. De conclusie was dat hij vast zat in zijn hals en na 2 behandelingen was dit over. Ik doe de oefeningen nu ongeveer 2x per week nog steeds. Maar sinds een maand begint hij weer niet lekker te lopen en gaat hij stil staan en wil dan niet meer vooruit en dan doe ik me hand naar voren en spoor ik hem aan is het alleen maar bokken. Hij had 2 wolfstanden en die zijn donderdag getrokken.. Dus mocht ik 5 dagen niet rijden. Nu dacht ik nou nu zal het wel over zijn met dat gebok want er kan geen reden zijn. Dus vandaag begon ik rustig en weer het gebok. Nu zelfs in de galop enz. Dit doe ie nu ongeveer een maand en dacht eerst dat ie gewoon vervelend was maar weet het nu niet meer.. Hij doet het zelfs op buitenrit terwij hij dat super vind. Nu liet ik paar mensen kijken toen ik aan het rijden was en die zeiden dat hij door zijn achterbenen knakte enz.. Dus morgen komt de da.. En dan zullen we zien.. Iemand nog ervaringen met zulke dingen ofzo?

Jolande

Re: ik snap er niks meer van weet iemand nog wat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:40

Misschien kun je naar een kraker gaan? Die werkt iets dieper in dan een fysio. Ik kan Rodinde Hoogeraad aanraden. Ze komt op meerder plekken in het land, is dierenarts, manueel therapeute en accupuncturiste. Hier kun je ook wat info lezen waar je misschien wat aan hebt:
http://www.paardenkliniekvinkega.nl/rugproblemen.html

Suc6!

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:08

Ik zou eerst de dierenarts laten kijken en desnoods fotos maken.
Ook de hoefsmid naar de stand van de hoeven laten kijken;
verkeerde stand kan ook een hoop problemen en pijn veroorzaken
Succes Lachen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:06

Bokken kan ook een teken zijn dat het zadel pijn veroorzaakt. Weet je zeker dat het zadel goed past?

narik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 10:45

sorry vergeten te vertellen.. de hoefsmid heeft er naar gekeken en er was niks aan de hand alleen te dik.. Maar hij is afgevallen en heeft goede stand. Verder heb ik een zadel van Kootstra dus helemaal aangepast aan mijn paard dus kan hij geen last van hebben..

narik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 12:45

De da is vanochtend geweest en zijn knieen van allebei de achterbenen schieten op slot. Nou komt ie woensdag op ijzers en die moeten dan binnendoor. Hij heeft ook pijnstillers.. Als het over 3 week niet over is moeten we foto's maken enz.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:33

Ik ken ook een pony waarbij 1 knie welleens op slot schiet en dan is die heel erg kreupel ineens en dan moet hij gewoon naar stal en de volgende dag is die er weer in uit zichzelf...