Fikse slijmbeursonsteking, iemand ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Fikse slijmbeursonsteking, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 17:55

Hallo allemaal,

Al een paar jaar is ons paard aan het kwakkelen met zijn benen. Nu is er een behoorlijke slijmbeursonsteking geconstateerd in zijn rechterkootholte, gevolg stokkreupel. De ene dag loopt hij beter als de andere, maar onder het zadel is hij al maanden niet meer.

Nu heeft de veearts ons geadviseerd hem in te spuiten met steroiden, 1 keer in zn kootholte en 2 keer in zijn bloedbaan in de hoop dat die aanslaan, wel icm Glucosamine en Chondroiten(weet niet meer exact hoe het heet). Nu staat hij 12 dagen op Quadrysol en kunnen wij een beslissing gaan nemen welke behandeling het beste voor hem is.

Heeft iemand ervaring met het inspuiten van steroiden? Hoe is dat voor je paard, hij moet nl 3 dagen op stal blijven zodat de moleculen hun werk kunnen gaan doen. Tis toch een hormoon en niet echt lekker spul lijkt me. Is jullie paard beter geworden na het inspuiten daarvan?

Cowgirl

Re: Fikse slijmbeursonsteking, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:19

weet je ook de oorzaak van een slijmbeurs ontsteking?

Vaak is het overbelasting(verkeerd rijden).

Mijn paard heeft het ook. Is destijds ook ingespoten maar dat heeft niks geholpen. (zat hem in de hoef).

Ik heb mijn manier van rijden aangepast en sinds dien gaat het goed.
Vorig jaar is het na maanden niet kunnen rijden(ik had een hernia dus kon niks doen) weer terug gekomen. Toen heeft ie ontstekings remmers gehad en vlak daarna kon ik weer rijden en toen is het weer overgegaan.

Het zal bij mijn paard altijd een zwakke plek blijven en ik zluit niet uit dat het weer terug zal komen.
Maar zolang hij goed blijft op een keertje remmers en aangepaste training zie ik het probleem niet zo. (er wel van uitgaande dat ik met 1 a 2 weken resultaat heb .)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 06:06

De oorzaak van de onsteking is gokken, waarschijnlijk een stap verkeerd gezet en toch icm met overbelasting(hij werd weleens gelongeerd in een bak waar hij eigenlijk niet in zou moeten lopen).

Wat vervelend dat die inspuitingen niet hebben geholpen bij je paardje, maar net wat je zegt als het op te lossen is dmv andere rijstijl dan is dat zeker de beste oplossing. Bij ons is dat niet het geval meer, gezien we niet meer met hem rijden en dus ook niet over gaat op die manier.(hoefkatrol is trouwens uitgesloten en ook een onsteking in de hoef, dus mss scheelt dat iets) Ik ben ook een beetje bang dat de behandeling niet echt aanslaat en wat dan..Het is een ontzettend dure behandeling, daar schrokken we nogal van.

Bedankt voor je reactie, ik ga om half 9 de veearts nog eens bellen. Jij ook succes met je paardje he.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:38

oh kim wat naar!!! naar mijn bescheiden mening zocht ik iemand die reiki of magnetiseren kon om zijn ontsteking te behandelen. dan is het binnen no time weg.

voor de sceptici, ik heb er zelf meerdere malen ervaring mee, bij mens en dier.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 09:14

He pellie, ik heb je al een Pb gestuurd en jou ook cowgirl.
Ik heb ook al gezocht naar iemand die de Reiki goed uitoefend, maar hier in mijn woonomgeving weet ik niemand die dat ook daadwerkelijk goed kan imo...Het is zeker een optie, wie niet waagt...Bedankt voor de tip.