bronchitis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

bronchitis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 12:48

Gisteren kreeg ik te horen dat mijn favorite manegepaard bronchitis (schrijf ik t goed?) heeft. Ik weet eigenlijk niet precies wat dit inhoud. Kunnen jullie mij er iets meer over vertellen?
Misschien zijn hier al topics over geweest, maar ik kan niet overweg met de zoekfunctie hier, dus als je een topic weet zou je de link dan willen plaatsen?
Alvast heel erg bedankt allemaal
groetjes

sundance11

Re: bronchitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:46

Hai,

mijn paard had ook bronchitis (waarschijnlijk) bronchitis is eigenlijk dat er slijm vast zit in de longen, als je hier te lang mee doorgaat en je doet er niks aan gaan de bronchiën (luchtblaasjes) in de longen kapot, en kan een paard dampig worden. Voor het zover is moet er nog wel het een en ander gebueren hoor. Bij bronchitis krijgt het paard onvoldoende zuurstof via de longen geloof ik en gaat daardoor meer met zijn buik ademen.

bij mijn paard hebben ze een spuit gegeven om het slijm op te lossen en verder ventipulmin ook voor het slijj, en na ongeveer 10 dagen moest je resultaat zien.

als je op google bronchitis intypt bij paarden krijg je ook heel veel informatie.

groetjes!!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:30

mijn paard had ook bronchitis toen ik em net 2 weken had, door verandering van stal waarschijnlijk, en hijn heeft ventopulmin gehad, antibiotica en hij mocht geen droog /stoffig hooi meer maar het was vrij snel over dus, verder niets ernstigs, zolang het goed behandelt wordt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 19:48

okee bedankt allebei