overgevoelig???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sipje

overgevoelig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 19:43

Hoi allemaal,
Al een tijdje verdenk ik mijn paard ervan een overgevoelige huid te hebben. Waar je hem ook aanraakt, hij vind het niet leuk. En met niet leuk bedoel ik dreigen, duwen en soms het optillen van het achterbeen. Hij zal niet uithalen, maar dreigend is het wel. Nu zijn we vorige week naar de kliniek geweest en na bloedafname, foto's en een volledige doorsmeerbeurt is eruit gekomen datie alleen een virusinfectie heeft. Daar wordtie nu voor behandeld. Omdat het niet van de infectie kan zijn, want meneer doet al ruim een jaar zo, moet ik dus verder gaan zoeken....maar waar moet ik het zoeken? Zou het kunnen zijn datie gewoon een overgevoelige huid heeft? We zijn niet van voer veranderd, geen andere drastische veranderingen en verder issie vrolijk en werkwillig, alleen met poetsen is het een ramp. Is hier iemand met ervaring met dit soort dingen? En is er op een homeopatische manier iets aan te doen? Uit alle testen is dus niets naar voren gekomen. Oja, ik ben op de hoogte van paarden die het poetsen niet leuk vinden, maar ik krijg nu eerder de indruk dat het hem zeer doet. Eerder vond hij het niet leuk maar niet erg en nu wordt het steeds erger. Kan iemand mij advies geven?????Alvast bedankt.

ellepel

Re: overgevoelig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:14

is de lever ook gecontroleerd?

ik heb ooit eens ergens gelezen dat een pijnlijke huid bij aanraken kan komen van een slecht werkende lever, maar weet niet meer waar ik t gelezen heb....

Sipje

Re: overgevoelig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 21:19

dank je ga nu nog op zoek....