De eerste keer (aantal jaren geleden) en de vorige keer (afgelopen winter) heeft de plaatselijke DA haar behandeld en is het eigenlijk door rust en veel stappen over het harde 'hersteld'!
Nu haar been een paar weken geleden weer dik werd, begon ik me zorgen te maken! De plaatselijke DA zei dat het alleen vocht was en zolang ze niet kreupel liep, ik gewoon door kon rijden!
Toch vertrouwde ik het niet en ben ik naar de paardenkliniek gegaan! (had ik dat maar eerder gedaan, maar dat is achteraf altijd zo!
)Lekuri bleek inderdaad een beschadiging aan de steunband van de oppervlakkige buigpees te hebben!
Bij de kliniek (paardenkliniek de Watermolen in Haaksbergen) heeft de arts (Jan Greve) het been gespoten en verband aangelegd! Lekuri staat nu op stalrust en ik heb een stapschema voor 4 weken meegekregen!
Daarbij had hij het over SHOCKWAVE THERAPIE! Volgens hem was daarmee de herstelkans voor de dressuur 90-95%! (springen 50/50%) Hij zei dat het wel duur was, maar de herstelkans (voor de dressuur) is zo groot en ik zou niet zonder mijn Lekuri kunnen, dus het is me het zeker wel waard!
Maar wie heeft er ervaring met SHOCKWAVE THERAPIE? Wat houdt het precies in? Wat doen ze? En wordt het herstel hier echt veel meer mee bevorderd?
. Ze wordt vaker gebeld door mensen die er meer over willen weten, dus schroom niet om contact op te nemen met haar. Haar nummer staat op de site