overbelasting gewrichten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

caro_vt

overbelasting gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 12:45

Zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant van z'n koot staat er een zacht bolletje waaronder vocht zit.
Conclusie veearst: overbelaste gewrichten.
Wiens paard heeft / had dat ook en kan me meer info verschaffen. (Wijze van behandelen, training, duur, preventieve middelen,...)

Mireille1970

Re: overbelasting gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:16

Heb je een foto?

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 15:52

Afbeelding

In de cirkel zie je wat ik bedoel.
Als je op deze plek duwt, voel je dat je op vocht duwt.
Het is dus absoluut niet hard. Ook is het niet warm.
Ik hoop dat je hierbij voldoende info hebt Mireille?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:17

Mijn pony heeft haar kogelgewricht geforseerd, dus dat lijkt wel een beetje op jouw probleem, ik gaf haar al glucosamine, dit smeert de gewrichten en is ook licht pijnstillend, ik heb haar twee weken een dubbele dosis gegeven en ik geef haar nu ook primeval, is 2 weken dubbele dosis 1 week 1,5 dosis en daarna onderhouds dosis, verder doe ik het koelen met water en klei.
In eerste instantie ging het erg vlotjes met het herstel, maar toen ze de wei op ging is ze toch weer wat achteruit gegaan omdat ze toch af en toe 'n stukje draaft of galopeerd, het lijkt nu weer vooruit te gaan, ik had eigenlijk deze week terug gemoeten naar de DA maar omdat ze nog steeds vooruit gaat maar nog niet 100% loopt wacht ik het heel even af (de DA zegt dan ws. toch "blijf nog maar stappen") Overginds zit de zwelling (die bijna niks meer voorsteld) bij mijn pony wat meer naar achteren en iets hoger. Als je nog meer wilt weten vraag je het maar, ik zat net trouwens iets te lezen over magneetveld therapie, misschien is dat ook wel wat??

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 16:27

Dus beweging is NOT DONE in dit geval?
Die primeval is een voedingssupplement dat je naast glucosamine bijvoert?
Wat voor klei gebruik je , wat is het nut daarvan?

Hoe lang duurde het herstel? Was het maar aan 1 kogel of aan meerdere en wat was de oorzaak?

Alvast hartelijk dank!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:22

Ik ga er vanuit dat ze niet kreupel of gevoelig is. Dan denk ik hier eerder aan een misplaatst galletje (lees: vochtophopingkje, bijvoorbeeld door werkjaren of schoonheidsfoutje).

Ik zou er niet teveel ophef over maken. Je ziet ontzettend veel paarden die daar onderaan vocht hebben. Meestal door groeien...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:41

kattebeest schreef:
Dus beweging is NOT DONE in dit geval?

Ligt er heel erg aan, als je paardje niet kreupel is denk ik dat je best wel wat kunt doen, maar wees gewoon heel voorzichtig anders ben je alleen maar verder heen, en rust roest he Knipoog
kattebeest schreef:
Die primeval is een voedingssupplement dat je naast glucosamine bijvoert?

zie www.primeval.nl
kattebeest schreef:
Wat voor klei gebruik je , wat is het nut daarvan?

klei heeft een koelende functie en neemt vocht op wat dus de bloed toevoer bevorderd, ik gebruik Sticky Legs van de paardendrogist maar vind het tot nu toe geen fijn spul, het ligt er al binnen 10 min. af, ben in onderhandeling met de paardendrogist wat we hier mee gaan doen Haha!
kattebeest schreef:
Hoe lang duurde het herstel? Was het maar aan 1 kogel of aan meerdere en wat was de oorzaak?

We zijn nog steeds in de herstel periode, we hebben het pas vrij laat ondekt omdat mijn pony ook rug/schouder problemen heeft en er eerst gedacht werd dat ze kreupel liep uit de schouder, gelukkig deed ik het al rustig aan en zouals ik hier boven al schreef in eerste instantie vloog ze vooruit en ze kreeg een lichte terug slag toen ze de wei op ging
kattebeest schreef:
Alvast hartelijk dank!

Is al goed Haha! ik hoop dat je er wat aan hebt.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 19:14

Heel tof dat je mijn vragen wil beantwoorden hoor. Dat stel ik ten zeerste op prijs. Nogmaals dank!