In het land van ooit hebben we een shiremerrie staan die nu 9 maanden en 2,5 week drachtig is. vorige week vrijdag(beetje laat) hadden we haar binnengehaald. Ze is toen in de stal gaan liggen en het leek net of ze weeen had(dat dachten wij eerst ook)...ook de buik trok samen, ze lag VERSCHRIKKELIJK te kreunen en ze had echt pijn, neusgaten groot, wegdraaiende ogen. wij dachten echt dat het veulen kwam. Dat heeft een uur geduurd, toen stond ze op en was er niets aan de hand...
Ze keek ons echt zo aan van:...uh ja...en nu? wat moet ik doen? Wat kjken jullie allemaal bezorgd, niks aan de hand hoor..
Ze heeft die middag best levenslustig in de stal gestaan, hoofd laag over de deur, en onderlipje los.
Wij dachten later dat het veulen was gedraaid ofzo. Dat dat tegen haar ingewanden aandrukte...Kan dat zo zeer doen?
Ze is nog steeds niet bevallen en ik ga me een beetje zorgen maken.
We hebben toen het gestopt was wel de dierenarts gebeld en die zei ook dat het veulen gedraaid kon zijn....
(maar kan dat zon zeer doen dat het beest kreunend en steunend in haar stal ligt??)
(na die pijnscheuten heb ik wel haar buik gevoeld en er zat nog leven in gelukkig!!)
Nu staat ze gewoon weer in de wei, en ze doet net of het nog 4 weken duurt voordat het veulen komt.